Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul GIURGIU 19 la Krems/Austria, 1998 – foto: www.binnenschifferforum.de /Gerd Schuth

Impingatorul GIURGIU 19 / MERCUR 205

A fost construit in 1989 la Santierul Naval Giurgiu pentru Navrom Giurgiu.
Dupa reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom din 1991, a ajuns in patrimoniul NFR Drobeta.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana in 2006.
In 2005 a fost elaborata Hotararea Guvernamentala privind aprobarea ”Programului anual de modernizare a parcului de nave fluviale sub pavilion roman destinate transportului public”, prin care NFR Drobeta trebuia sa aloce 5,4 milioane Euro, iar statul 1,8 milioane Euro pentru modernizarea a 4 impingatoare si 30 de barje (lista acestora era specificata in cadrul Hotararii Guvernamentale, de asemenea era specificat anul in care urma sa fie modernizata fiecare nava si valoarea investitiei – pentru acest impingator ar fi revenit 1,02 milioane Euro).
Impingatorul GIURGIU 19 a intrat intr-un amplu proces de modernizare la Drobeta Turnu Severin in cursul anului 2006, fiindu-i inlocuite vechile motoare cu unele noi, Caterpillar 3512B, a cate 1.298 CP fiecare, inlocuite echipamentele de navigatie, reamenajate interioarele, conform proiectului MERCUR – Clasa 200.
Impingatorul a fost vopsit in noile culori specifice Navrom, alb-rosu, iar numele i-a fost schimbat in MERCUR 205.
A reintrat in exploatare in cursul lunii noiembrie 2006.
Din 2008 a ajuns in patrimoniul Navrom Galati, odata cu absorbtia NFR Drobeta de catre Navrom Galati.
In prezent este folosit pe toate sectoarele Dunarii.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul MERCUR 205 (ex GIURGIU 19) la Galati, 9.06.2024 – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,66 m, latime: 10,10 m, pescaj maxim: 1,7 m
– deplasament maxim: 411 t
– ENI: 46000349
– MMSI: 264162630
– Call sign: YP2630
– propulsia originala era asigurata de doua motoare, licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare / acestea au fost inlocuite cu ocazia modernizarii din 2006, cu doua motoare noi, Caterpillar 3512B, a cate 1.298 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2006
– doua elice cu pas fix, 4 pale, fabricate din otel
– bunker combustibil: 42 t
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 70 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2006 cu unele noi
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca un vinci, la pupa (intre barca de salvare si vinciurile ancorelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati

Impingatorul MERCUR 205 (ex GIURGIU 19), 7.05.2011 – youtube / cargokill