Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul ISLAZ ranfluat la Portile de Fier I, 10.08.2007 – © Gazeta de Sud

Remorcherul ISLAZ (1963-2007)

A fost construit in 1963 la Santierul Naval Oltenita pentru I.S.P.H. (Institutul de Studii si Proiectari Hidroenergetice) Giurgiu.
Dupa 1990 a ajuns in patrimoniul Hidroconstructia SA.
In noaptea de 30 spre 31.07.2007, surprins de o furtuna puternica, remorcherul ISLAZ, s-a scufundat in zona ecluzei de la hidrocentrala Portile de Fier I.
Remorcherul se afla in zona, participand la lucrari hidrotehnice in zona ecluzei romanesti de la Portile de Fier I.
Din fericire la bordul remorcherului nu se afla nici un membru al echipajului pe timpul noptii.
Acesta a fost ranfluat dupa 10 zile, cu ajutorul unei echipe de scafandri din Belgrad. Remorcherul se afla scufundat la o adancime de 28 de metri, fiind infipt intr-un strat gros de mal.
Dupa aducerea la suprafata, s-a pompat apa si malul din interiorul sau, remorcherul fiind repus pe linia de plutire, dupa ce inspectia efectuata nu a gasit nici o spartura in corpul acestuia.
Cauza scufundarii pare sa fi fosta apa care a patruns in interiorul navei, prin usile lasate deschise pe timpul furtunii.
Nu am mai gasit alte informatii care sa ateste ca remorcherul ar mai fi fost repus in functiune.

Cateva caracteristici ale remorcherului:
– lungime: 16,88 m. latime: 3,80 m, pescaj: 1 m
– propusia era asigurata de un modor 3D6 de provenienta sovietica, ce dezvolta 150 CP
– elice pas fix, otel, in duza fixa
– deplasament: 40 tone