Remorcherul FOCSANI la Regensburg, 11.01.1992 – foto: https://www.binnenschifferforum.de / Hafenspion
Remorcherul FOCSANI
A fost construit in 1961 la Santierul Naval Oltenita, numele original fiind ION FONAGHI.
In 1965 numele i-a fost schimbat in FOCSANI.
A apartinut Navrom Giurgiu, fiind folosit pe toate sectoarele Dunarii (romanesc si international).
Din 1991, odata cu reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom, a ajuns in patrimoniul NFR Drobeta.
A continuat sa fie folosit, ca si inainte, pe toate sectoarele Dunarii.
A fost retras la Drobeta Turnu Severin la sfarsitul anilor ’90.
In 2004 se afla in parcul rece de la Drobeta Turnu severin.
Undeva prin 2005-2006, a fost vandut unei firme de constructii din judetul Mehedinti, care patrona si echipa de fotbal Building Vanju Mare.
In 2007 a fost scos pe cala la Drobeta Turnu Severin, i-a fost modificata prova, fiind transformat in impingator. De asemenea, i-a fost modificata si pupa, la care au fost adaugate doua ancore.
A fost lansat la apa, se lucra inca la el.
Din 2009, odata cu intrarea in faliment a firmei care-l cumparase, a fost abandonat acolo, desi reparatiile capitale erau aproape finalizate.
In 2011 inca era acolo, la Drobeta Turnu Severin. A fost dezmembrat in cursul anului 2011, in aceeasi locatie.
FOCSANI la Drobeta Turnu Severin, 20.09.2011 – foto: https://www.binnenschifferforum.de / Reinier D
Cateva caracteristici ale remorcherului:
– lungime: 48 m, latime: 8,06 m, pescaj maxim: 1,54 m
– deplasament maxim: 312 t
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare Skoda a cate 500 CP fiecare; ulterior a fost remotorizat cu 2 motoare SKL, a cate 720 CP fiecare
– dotat cu 3 diesel-generatoare a cate 36 KW, 110 V, CC
– comanda la masina se facea prin telegraf
– carma pe ax cardanic, cu servo-carma
– info nava: Nelutu Chitimia, Cristian Gregoretti
Ultimele Comentarii