Remorcherul DROBETA in anii ’70 – foto: www.via-donau.org
Remorcherul DROBETA (1949-1997)
A fost construit in 1949 la DE Biesbosch, Dordrecht/Olanda, pentru compania franceza CGNR, numele original fiind PELVOUX.
A fost cumparat in 1965 de catre statul roman, care avea nevoie de un remorcher puternic pe santierul hidroenergetic de la Potile de Fier I.
A intrat in proprietatea ICH, numele fiindu-i schimbat in DROBETA, pavilionul arborat fiind cel romanesc.
Dupa incheierea lucrarilor de la Portile de Fier I, a fost transferat la Navrom, filiala Drobeta Turnu Severin, unde a continuat sa fie folosit pe toate sectoarele Dunarii (romanesti si internationale).
Ultimele voiaje pe Dunarea superioara, pana la Viena sau Passau, le-a efectuat in 1994.
Ulterior a fost retras la Turnu Severin, fiind dezmembrat in 1997.
Din putinele date existente despre acest remorcher, putem mentiona:
– lungime: 63,58 m, latime: 8,44 m, pescaj: 1,43 m
– propusia era asigurata de 3 motoare a cate 1.100 CP fiecare ( initial, se pare, ca era propulsat de 3 motoare MAN a cate 800 CP fiecare)
– Motorul din centru vira remorcile; un sistem de roti dintate si axe actiona vinciul aflat pe puntea de deasupra compartimentului masini
– info nava: Angel Manuel Marin, Cristian Gregoretti
Remorcherul DROBETA in Austria, noiembrie 1994 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews
Ultimele Comentarii