Remorcherul NYIL – foto: www.hajoregiszter.hu
Remorcherul DOBROGEA
A fost construit in anul 1910 la Santierul Naval Obuda/Budapesta Ungaria pentru DDSG. Numele original a fost NYIL.
La sfarsitul Primului Razboi Mondial ajunge ca despagubire de razboi in Yugoslavia, la compania JRB, numele fiindu-i schimbat in TRIGLAV.
La sfarsitul celui De-al Doilea Razboi Mondial ajunge in Romania, la Sovrom Transport, arborand pavilionul romanesc.
In anii ’50 a fost transferat la serviciul Hidrografic Roman, fiind folosit in zona Giurgiu.
In anii ’80 era inca functional. Dupa 1990 a fost retras, alaturi de multe alte nave istorice, cu propulsia pe aburi, pe Canalul Plantelor, la Giurgiu.
A fost taiat la Giurgiu catre sfarsitul anilor ’90.
Remorcherul TRIGLAV in perioada interbelica – foto: www.hajoregiszter.hu
Cateva caracteristici ale remorcherului:
– Lungime: 29,20 m, latime: 5,50 m, pescaj maxim: 1,78 m
– deplasament: 47 tone
– propulsie: masina cu aburi tip „Compound“, ce dezvolta 180 CP
– viteza maxima: 14 km/h
– combustibil: pacura / consum: 150 kg/h
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
Remorcherul DOBROGEA la Giurgiu, 1980 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews
Ultimele Comentarii