Remorcherul ARGES la Braila, anii ’60 – foto: revista LIFE
Remorcherul ARGES
A fost construit in 1943 la atelierul Tomescu, Braila.
In lunga sa existenta, si-a desfasurat activitatea in diverse zone ale Dunarii. Astfel, anii ’60 il gasesc la trecerea bac de la Braila.
La sfarsitul anilor ’70 – inceputul anilor ’80 ajunge la Galati, unde este folosit, ocazional, la transportul bacurilor care faceau legatura dintre portul Galati si plaja Cocuta, atunci cand apareau probleme legate de propulsia acestora, care nu se puteau remedia imediat.
In anii ’80 era folosit, de asemenea, pentru transferul actelor de la convoaie catre Capitania Portului Galati si invers.
Remorcherul ARGES la Cernavoda, 15.07.2006 – foto: https://www.binnenschifferforum.de / danubenews
Dupa 1990 a fost folosit tot pentru aceeasi activitate, de transfer acte, insa in zona Cernavoda.
In 2017-2018 a fost reparat/modernizat la Navrom Shipyard Galati. Se pare ca i-a fost inlocuit motorul principal, la fel si diesel-generatorul (nu cunosc detalii legate de noua motorizare).
A fost vopsit in noile culori specifice Navrom Galati: corpul in rosu, cabinele in alb.
S-a reintors la Cernavoda, unde este folosit si in prezent la activitatea de transfer acte.
Remorcherul ARGES la Cernavoda, 3.05.2012 – foto: https://shipphoto.nl
Remorcherul ARGES la Cernavoda, 19.05.2013 – foto: https://shipphoto.nl
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 17,64 m, latime: 3,20 m, pescaj maxim: 1,4 m
– ENI: 46000487
– MMSI: 264162996
– Call sign: YP2996
– propulsia era asigurata de un motor 3D6 de 150 CP/ acesta actiona o elice cu pas fix, fabricata din otel / a fost remotorizat la Navrom Shipyard Galati in perioada 2017-2018
– 2 pene de carma actionate manual, cu trote
– echipat cu un diesel-generator / inlocuit in 2017-2018
Remorcherul ARGES la Cernavoda, 23.06.2018 – foto: Daniel Chivu
Ultimele Comentarii