Pilotina PILOT 6 in Santierul Naval Sulina – © https://barcaholic.ro/
Pilotina PILOT 6 (1982-2012)
A fost construita la Santierul Naval Giurgiu in 1982 pentru AFDJ Galati.
A deservit serviciul de pilotaj pe Dunarea Maritima (Braila-Sulina) si in Bara Sulina.
A fost folosita pana in cursul anului 2007, fiind apoi retrasa in parcul rece al AFDJ de la Sulina.
Incepand cu anul 2010, AFDJ Galati a scos la vanzare mai multe nave, printre care si PILOT 6.
Astfel, la licitatia organizata pe 31.05.2010, pretul de pornire al licitatiei pentru vanzarea pilotinei PILOT 6 fusese stabilit la 17.483 Euro, fara TVA.
Cum nu s-au gasit cumparatori interesati la acest pret, la urmatoarele licitatii pretul a continuat sa scada.
La licitatie organizata pe 8.11.2012, pretul de pornire pentru vanzarea prin licitatie a acestei pilotine ajunsese la 6.372 Euro fara TVA.
Deoarece nu a mai apaut ulterior la sectiunea vanzari de pe pagina web a AFDJ Galati, banuiesc ca a fost achizitionata pentru a fi dezmembrata la fier vechi.
Cateva caracteristici ale pilotinei:
– Lungime: 22,17 m, latime: 4,80 m, pescaj maxim: 1,5 m
– deplasament maxim: 73 t
– propulsata de doua motoare tip 3D6 de 150 CP la 1.500 rpm fiecare, cu reductor-inversor comandat manual, fabricatie URSS
– Elice aliaj, fara duza
– O singura carma semicompensata intre elici, transmisie mecanica la carma prin axe cardanice
– viteza maxima: 11 Nd
– 1 diesel-generator tip D110, de 10 KW, 220 V, 50 HZ fabricat de UTB BRASOV
– maxim de persoane admise in afara echipajului: 10
– nave surori: PILOT 1, PILOT 2 (actual CANAL SERVICES 3), PILOT 3, PILOT 4, PILOT 5, PILOT 7, PILOT 8, PILOT 9, FILIOARA
Salutare si multumesc pentru articol, desi nu singurul referitor la vechea generatie de pilotine de mare.
Este celebra poza de profil pe care o asteptam de atata vreme si care poate sta la baza unui desen detaliat cu sectiune prin interiorul navei.
Profit asadar de ocazie sa va intreb daca nu detineti cumva planuri ale navei sau fotografii cu interiorul? Imi aduc aminte ca am vizitat o asemenea pilotina la Sulina insa n-am facut poze in interior si nu-mi aduc bine aminte cum se facea accesul in acel careu situat cumva in spatele compartimentului motor. Tin minte o sumedenie de detalii de la bord insa nu stiu cum se facea legatura cu acel careu lunguiet din spatele comenzii. Ma puteti ajuta in sensul asta, va rog?
Multumesc pentru rabdare.