Pescadorul AMARADIA la Blyth/Anglia, 1996 – foto: www.shipspotting.com / Rob Dobson
Pescadorul AMARADIA (1985-1999)
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1232 pentru Intreprinderea de Pescuit Oceanic Tulcea, fiind livrat acesteia in mai 1985.
A fost una dintre cele 22 de nave pescador tip Super Atlantic care au existat in patrimoniul IPO Tulcea (15 construite in RDG, 7 in Romania, la SN Braila).
A fost folosit atat pe coasta Angliei, la congelat, insa cel mai mult a activat in zona Africii de Vest.
Dupa 1990 a ajuns la congelat, pe costa Angliei.
In 1993, CRPO Tulcea (rezultata in urma reorganizarii IPO Tulcea) in incercarea de a mai salva ceea ce se mai putea, a transferat mai multe nave active in patrimoniul unor societati detinatoare de unica nava din Cipru.
Printre navele transferate s-a aflat si AMARADIA. A continuat sa poarte acelasi nume, doar pavilionul arborat fiind schimbat cu cel cipriot. Pescadorul a continuat sa fie folosit pe coasta Angliei.
Au urmat apoi asocierile dubioase ale CRPO cu englezii de la Manley-Hopkins (in fapt niste faliti, care nu dispuneau de bani) in 1994, apoi cu grecii Ladas si Dimakos, in 1997, care au reusit sa puna mana pe 51% din pachetul de actiuni de la CRPO. Grecii urmau sa asigure finantarea pt repornirea activitatii CRPO, cu navele care scapasera de la taiere.
Cei doi chiar au obtinut un imprumut de 8,5 milioane USD de la Raiffeisen Bank Austria, imprumut garantat cu ipotecarea navelor.
Din noiembrie 1997, AMARADIA ajunge in patrimoniul Providence Maritime, pavilionul arborat fiind cel al St Vincent&Grandines.
Asa cum s-a intamplat si in cazul altor “asocieri de rasunet” din flota comerciala a Romaniei, si in cazul CRPO s-a ajuns la imposibilitatea achitarii ratelor, astfel ca navele au inceput sa fie scoase la licitatie, una cate una incepand cu jumatatea anului 1998.
AMARADIA a fost vandut la fier vechi in toamna anului 1999. A ajuns la Santander/Spania pe 13.10.1999, fiind ulterior dezmembrat.
Pescadorul AMARADIA la Blyth/Anglia, 1.09.1996 – foto: www.shipspotting.com / Henry Pattison
Cateva caracteristici ale pescadorului:
– Lungime: 101.82 m, latime: 15,21 m, pescaj: 5,60 m
– IMO: 8523333
– Call sign: YQJM
– 2.119 tdw / 3.971 Gt
– propulsia: un motor licenta MAN, model 8ZD72/48AL-1, fabricat la Rostock, ce dezvolta 3.880 CP
– viteza maxima: 14.6 Nd
– bunker: 1.278 tone
– 6 diesel generatoare: 2 x 560 KW, 400V 50 HZ CA, 2 x 480 KW, 400V 50 HZ CA, 1 x 960 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 120 KW, 400V 50 HZ CA
– nr. magazii frigorifice: 2
– instalatia de incarcare: 4 bigi a cate 3 t SWL fiecare si 2 bigi a cate 5 t SWL fiecare
Pescadorul AMARADIA in Anglia, Vittoria Dock, Birkenhead, scos din uz, 7.02.1998 – foto: www.shipspotting.com / Rambo
Pescadorul AMARADIA in Anglia, anii ’90 – foto: www.trawlerpictures.net / Dave-d
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The pictures taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Nave surori seria pescadoare tip Super Atlantic :
Nume | Număr IMO | An | |
Tirnava | IMO 7608667 | 1976 | N/A |
Putna | IMO 7608679 | 1976 | Link |
Dorna | IMO 7608617 | 1976 | Link |
Cerna | IMO 7608590 | 1976 | Link |
Caliman | IMO 7706782 | 1977 | N/A |
Cindrelul | IMO 7706794 | 1977 | N/A |
Ciucas | IMO 7706809 | 1977 | Link |
Costila | IMO 7712286 | 1977 | Link |
Ozana | IMO 7728144 | 1978 | Link |
Jijia | IMO 7813731 | 1978 | Link |
Bahlui | IMO 7813743 | 1978 | N/A |
Dimbovita | IMO 7824041 | 1979 | Link |
Oltet | IMO 7932721 | 1979 | N/A |
Crisul Alb | IMO 7932733 | 1979 | Link |
Paring | IMO 7906148 | 1982 | N/A |
Rodna | IMO 7906150 | 1982 | N/A |
Magura | IMO 8321412 | 1983 | Link |
Postavarul | IMO 8412704 | 1984 | N/A |
Amaradia | IMO 8523333 | 1985 | Link |
Rarau | IMO 8802727 | 1987 | N/A |
Pietrosul | IMO 8861486 | 1989 | N/A |
Actualizări pagină :
– 04 mai 2020 – introdus nave surori – Cristian Munteanu
– 3 august 2020 – introdus fotografie nouă, introdus plan și detalii tehnice navă – Cristian Munteanu
- 21 septembrie 2020 - introdus fotografii noi - Cristian Gregoretti
Autor pagină – Cristian Gregoretti.
Ultimele Comentarii