Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

PAULIS in Gibraltar, 21.10.1985 – foto: www.shipspotting.com / DEREK SANDS

Nava RO-RO PAULIS (1983-2000)

A fost construita la Santierul Naval Galati, numar de santier 732, proiect R781, fiind livrata Navrom Constanta in februarie 1983.
Ca si celelalte nave din serie, la livrare a fost vopsita in totalitate in alb.
Pe baza acestui proiect (781) fusesera construite 2 astfel de nave pt Israel in 1973: IRIS si NARCIS.
Pentru Navrom au fost construite 4 astfel de nave intre 1982 si 1985: PASCANI, PAULIS, PALTINIS si PERIS. Diferenta fata de navele construite pentru export o constituiau, desigur, motoarele, cele 4 nave construite pentru Romania fiind echipate cu “celebrele” motoare licenta MAN, contruite la ICM Resita.
Surprinzator, dar din intreaga serie inca mai exista o nava, si nu una romaneasca, ci una construita in 1973 pt Israel: NARCIS a trecut printr-o conversie in 1986, ajungand nava de croaziera. Dupa inca o modernizare in cursul anului 2010, mai exista si in prezent, actualul nume fiind AEGEAN ODYSSEY.
Revenind la PAULIS, a fost folosit initial, alaturi de celelate nave din serie, pe asa numita linie Navrom Black Sea Line, destinata transportului de marfuri in sistem Ro-Ro intre Constanta si Trabzon/Turcia.
Apoi a fost utilizata si la transportul de containere catre Europa de Vest.
Dupa 1990, an in care a avut loc divizarea Navrom Constanta, PAULIS avea sa fie transferata la Romline Constanta.
In 1997 a fost adusa la Constanta pentru reparatii, care s-au tot lungit din lipsa de bani.
A fost vanduta la licitatie, pe 26.10.1999, in cadrul operatiunii de inchidere a activelor neperformante ale Romline. A fost adjudecata de catre Tomini Shipping Co. Ltd. Gibraltar. La inceputul anului 2000 numele i-a fost schimbat in LEIDENSHAFT, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel bolivian.
Greu de spus daca a mai fost folosita sub acest nume… Cert este ca, pe 14.12.2000, a ajuns la Aliaga/Turcia, unde a fost dezmembrata.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

PAULIS in Gibraltar, 1.12.1985 – foto: www.shipspotting.com / simonwp

Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 128,39 m, latime: 20,52 m, pescaj: 6,56 m
– IMO: 8314108
– Call sign: YQKR
– 4.100 tdw/ 8.110 Gt
– propulsia asigurata de doua motoare 6L52/55A, licenta MAN, fabricate la UCM Resita, motoare ce dezvoltau cate 6.000 CP fiecare
– viteza maxima: 20 Nd
– bunker: 1.122 tone
– 4 diesel generatoare a cate 640 KW, 400V 50 HZ CA fiecare
– putea lua la bord pana la 200 de containere



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .