Pasagerele MOLDOVA, MOGOSOAIA si MARAMURES in portul Galati, inceputul anilor ’80 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews
Nava de pasageri MARAMURES
A fost construita la Santierul Naval Giurgiu in 1977, pentru Navrom Galati. A fost folosita pe relatiile Galati-Braila, Galati-Grindu, Galati-23 August (actual IC Bratianu), precum si pe relatiile din Delta Dunarii.
In 1999 a fost transferata impreuna cu ceea ce mai ramasese din flota de pasagere a Galatiului la Tulcea, la nou infiintata subsidiara a Navrom Galati – Navrom Delta Tulcea. A continuat sa deserveasca relatiile din Delta Dunarii, in special Tulcea-Periprava si Tulcea-Sfintu Gheorghe.
Pasagerele MARAMURES si MIRCESTI la Tulcea, 14.03.2007 – foto: Cristian Gregoretti
Pasagerele MARAMURES si BANAT la Tulcea, 5.05.2010 – foto: Cristian Gregoretti
In a doua jumatate a anului 2011 a fost trimisa pentru reparatii generale la Braila. Reparatiile au fost efectuate de firma Tehnonav. In data de 14 decembrie 2011, in timp de nava se afla la Braila, intr-unul din docurile companiei Hercules, aceasta a luat foc de la un aparat de sudura, pagubele fiind importante si fiind suportate de compania care repara nava.
Reparatiile au fost finalizate in cursul anului 2013, dupa care MARAMURES s-a reintors la Tulcea, deservind relatiile din Delta Dunarii.
In prima jumatate a anului 2019, MARAMURES a fost retras temporar din activitate, intrand intr-un proces de reparatii/modernizare la Tulcea, in cel mic santier naval din dreptul monumentului.
Lucrarile se desfasoare extrem de greu, astfel ca, si in prezent (2024) nava MARAMURES se afla tot acolo.
Cert este ca se lucreaza la nava: daca in 2023 se decopertase toata suprastructura, acum aceasta a fost reconstruita.
Pasagerele MARAMURES si MIRCESTI la Tulcea, 2010 – Foto: Concerte Rock © 2010 / Iulian aka JorJ. Acelasi JorJ. ROCK 4 YOU
Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 45.20 m, latime: 7.10 m, pescaj: 1.50 m
– ENI: 46000184
– MMSI: 264162123
– Call Sign: YP2123
– propulsia asigurata de catre doua motoare licenta Maybach, MB836DB, a cate 420 CP fiecare, construite la uzinele 23 August, Bucuresti
– transmisie: reductor-inversor
– 2 elici, 4 pale fixe din otel
– Comanda motoarelor principale: de la distanta, electro-pneumatic
– viteza maxima: 25 km/h
– dotata cu 3 diesel generatoare tip D110-UTB Brasov a cate 35KW, 220V, 50HZ CA
– nava este incadrata in categoria “pasager fluvial de 150 locuri”, insa poate lua la bord chiar si 300 de pasageri
Incendiu MARAMURES, 14.12.2011 – foto: www.adevarul.ro
Incendiu MARAMURES, 14.12.2011 – foto: www.viatabrailei.ro
Incendiu MARAMURES, 14.12.2011
– nave surori:
— MALNAS (transformat in restaurant la Galati in 2006)
— MOINESTI (scos din exploatare inainte de 1989, in asteptarea unor reparatii care nu s-au mai finalizat niciodata, fiind taiat in 2003 la Tulcea)
— MOGOSOAIA (scufundat Galati – 10.09.1989, taiat Chiciu Mic – 2004)
— MIRCESTI (modernizat in 2013, functional si in prezent pe relatiile din Delta Dunarii)
— MURES (retras din activitate in 1998, taiat la Tulcea in 2003)
— SIGHISOARA (taiat la Drobeta Tr Severin pe la inceputul anilor 2000)
— FELDIOARA (retras de catre Romnav Braila dupa 1990 in parcul rece de pe canalul Macin, taiat pe la sfarsitul anilor’90 – inceputul anilor 2000)
— STEAUA POLARA ( Nava scoala a Liceului de Marina Galati)
– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca
Pasagerul MARAMURES pe Canalul Sf. Gheorghe, 19.10.2016 – foto: www.binnenschifferforum.de / Reinier D
Pasagerul MARAMURES in asteptarea reparatiilor la Tulcea, 6.05.2019 – foto: Cristian Munteanu
Pasagerul MARAMURES in reparatii la Tulcea, iunie 2019 – foto: Ciprian Pelivan
MARAMURES in reparatii capitale/modernizare la Tulcea – noiembrie 2020 – galerie foto – colectia marinarii.ro
MARAMURES in reconstructie, la Tulcea, iulie 2023 – foto: Dan Lucian Cumpanasu
Nava de pasageri MARAMURES, inca in reconstructie la Tulcea, 30.08.2024 – foto: Cristian Gregoretti
Actualizări pagină :
– 3 Septembrie 2024 – Cristian Gregoretti – actualizat informatiile navei si introdus fotografie recenta din Santierul Naval
– 20 Decembrie 2019 – Cristian Gregoretti – Pagină creată
Ultimele Comentarii