Pasagerele MOLDOVA, MOGOSOAIA si MARAMURES in portul Galati, inceputul anilor ’80 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews
Nava de pasageri MARAMURES
A fost construita la Santierul Naval Giurgiu in 1977, pentru Navrom Galati. A fost folosita pe relatiile Galati-Braila, Galati-Grindu, Galati-23 August (actual IC Bratianu), precum si pe relatiile din Delta Dunarii.
In 1999 a fost transferata impreuna cu ceea ce mai ramasese din flota de pasagere a Galatiului la Tulcea, la nou infiintata subsidiara a Navrom Galati – Navrom Delta Tulcea. A continuat sa deserveasca relatiile din Delta Dunarii, in special Tulcea-Periprava si Tulcea-Sfintu Gheorghe.
Pasagerele MARAMURES si BANAT la Tulcea, 5.05.2010 – foto: Cristian Gregoretti
In a doua jumatate a anului 2011 a fost trimisa pentru reparatii generale la Braila. Reparatiile au fost efectuate de firma Tehnonav. In data de 14 decembrie 2011, in timp de nava se afla la Braila, intr-unul din docurile companiei Hercules, aceasta a luat foc de la un aparat de sudura, pagubele fiind importante si fiind suportate de compania care repara nava.
Reparatiile au fost finalizate in cursul anului 2013, dupa care MARAMURES s-a reintors la Tulcea, deservind relatiile din Delta Dunarii.
In prima jumatate a anului 2019 MARAMURES a fost retras temporar din activitate la Tulcea, unde a intrat intr-un proces de reparatii/modernizare.
Pasagerele MARAMURES si MIRCESTI la Tulcea, 2010 – Foto: Concerte Rock © 2010 / Iulian aka JorJ. Acelasi JorJ. ROCK 4 YOU
Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 45.20 m, latime: 7.10 m, pescaj: 1.50 m
– ENI: 46000184
– MMSI: 264162123
– Call Sign: YP2123
– propulsia asigurata de catre doua motoare licenta Maybach, MB836DB, a cate 420 CP fiecare, construite la uzinele 23 August, Bucuresti
– transmisie: reductor-inversor
– 2 elici, 4 pale fixe din otel
– Comanda motoarelor principale: de la distanta, electro-pneumatic
– viteza maxima: 25 km/h
– dotata cu 3 diesel generatoare tip D110-UTB Brasov a cate 35KW, 220V, 50HZ CA
– nava este incadrata in categoria “pasager fluvial de 150 locuri”, insa poate lua la bord chiar si 300 de pasageri
Incendiu MARAMURES, 14.12.2011 – foto: www.adevarul.ro
Incendiu MARAMURES, 14.12.2011 – foto: www.viatabrailei.ro
Incendiu MARAMURES, 14.12.2011
– nave surori:
— MALNAS (transformat in restaurant la Galati in 2006)
— MOINESTI (scos din exploatare inainte de 1989, in asteptarea unor reparatii care nu s-au mai finalizat niciodata, fiind taiat in 2003 la Tulcea)
— MOGOSOAIA (scufundat Galati – 10.09.1989, taiat Chiciu Mic – 2004)
— MIRCESTI (modernizat in 2013, functional si in prezent pe relatiile din Delta Dunarii)
— MURES (retras din activitate in 1998, taiat la Tulcea in 2003)
— SIGHISOARA (taiat la Drobeta Tr Severin pe la inceputul anilor 2000)
— FELDIOARA (retras de catre Romnav Braila dupa 1990 in parcul rece de pe canalul Macin, taiat pe la sfarsitul anilor’90 – inceputul anilor 2000)
— STEAUA POLARA ( Nava scoala a Liceului de Marina Galati)
– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca
Pasagerul MARAMURES pe Canalul Sf. Gheorghe, 19.10.2016 – foto: www.binnenschifferforum.de / Reinier D
Pasagerul MARAMURES in asteptarea reparatiilor la Tulcea, 6.05.2019 – foto: Cristian Munteanu
Pasagerul MARAMURES in reparatii la Tulcea, iunie 2019 – foto: Ciprian Pelivan
MARAMURES in reparatii capitale/modernizare la Tulcea – noiembrie 2020 – galerie foto – colectia marinarii.ro
Ultimele Comentarii