Remorcherul GRINDU – stop cadru din filmul “Explozia” (1972)
Remorcherul maritim GRINDU / HECTOR
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 949, fiind livrat Navrom Galati in cursul lunii ianuarie 1971. Initial a purtat un indicativ in loc de nume – NR 4329. La scurt timp numele i-a fost schimbat in GRINDU.
Si-a desfasurat activitatea in zona Galati, mai ales la manevrele din rada Portului Mineralier.
In 1972 a fost folosit in filmul romanesc “Explozia”, a carui actiune se petrece la Galati.
Remorcherul GRINDU – stop cadru din filmul “Explozia” (1972)
In 1991, odata cu reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom, a ajuns in patrimoniul nou infiintatei companii, Romportmet Galati (RPM), o subsidiara a Navrom Galati.
Incepand cu 2000-2001 a fost retras in parcul rece de la Chiciu Mic, impreuna cu nava sora, SMIRDAN.
In anul 2004 a fost vandut North Star Shipping Constanta, reparat la Santierul Naval Braila, dupa care a ajuns la Constanta. Numele i-a fost schimbat in HECTOR. Corpul remorcherului a fost vopsit in albastru, iar suprastructura in alb.
In cursul anului 2008 a fost vandut Black Sea Services Constanta.
A continuat sa fie folosit cu acelasi nume – HECTOR – la manevrele portuare din Constanta.
Remorcherul HECTOR (ex GRINDU) la Constanta, 27.02.2009 – foto: Cristian Gregoretti
Remorcherul HECTOR (ex GRINDU) la Constanta, 18.08.2009 – foto: Cristian Gregoretti
In februarie 2012 a fost vandut catre o companie din Ucraina. Si-a pastrat numele – HECTOR, doar pavilionul fiind schimbat cu cel al Republicii Moldova. A constinuat sa fie folosit in portul ucrainean Ochakov.
In octombrie 2016 a fost vandut Sapsan Transship Odesa. Numele i-a fost schimbat in DOBROSLAV, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel ucrainean. A continuat sa fie folosit la manevrele portuare din Odesa si Ochakov.
La inceputul anului 2022, inainte de a incepe razboiul dintre Rusia si Ucraina, era inca activ.
Remorcherul HECTOR (ex GRINDU) la Ochakov/Ucraina, 10.2013 – foto: fleetphoto.ru / Bull
Caracteristici remorcher:
– Lungime 29,25 m, latime 8,32 m, pescaj 2,95 m
– 305 tdw / 195 Gt
– IMO: 7619989
– propulsia este asigurata de 2 motoare diesel in 2 timpi, tip RUSKIY DIESEL LENINGRAD fabricatie ex URSS, model 6D30/50-4, 600 CP fiecare; functionau la turatii constante, stabilite de constructor; in cazul de fata turatia era de 350 rpm
– cele 2 motoare erau cuplate la unitatile hidraulice de comanda a pasului elicelor (masinile de pas) prin intermediul a doua axe, sprijinite de doua lagare de impingere, lubrificate cu ulei
– elice pas variabil din aliaj in duza mobila.
– bunker combustibil: 39 t
– viteza: 10 Nd
– dotat cu doua diesel generatore: 1 x D110 UTB Brasov de 35 KW, 380 V, 50 HZ; al doilea generator, cunoscut si sub denumirea de Geax, este unul antrenat de arborele (axul) intermediar dintre motorul principal tribord si unitatea hidraulica de comanda a pasului elicei Tb (masina de pas) prin intermediul a 5 curele trapezoidale; Pe perioada marsului sau manevrei in port, se decupleaza diesel generatorul D110 si se trece pe generatorul antrenat de acest arbore (ax).
– dotat cu o motopompa FI-FI tip TORPEDO fabricata in ex Yugoslavia
– Bolard pull 15 t
– nave surori: HUEDIN, PELES, DOCHER I, CISNADIE, MEDIAS, BRAN, ADAMCLISI, CIMPENI, VADENI, SMIRDAN, LAINICI, CAREI
Remorcherul DOBROSLAV (ex GRINDU) la Odesa, 6.10.2016 – foto: Shipspotting / Vladimir Knyaz
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii