Nava cu zbaturi ASTRAHAN in anii ’50 – foto: www.binnenschifferforum.de / Haubentaucher
Nava cu zbaturi HUNEDOARA
A fost construita in 1904, la Santierul Naval Obuda / Budapesta, pentru DDSG.
Numele original a fost KORNEUBURG.
Dupa sfarsitul celui de-al Doilea Razboi Mondial, in 1945, ajunge ca despagubire de razboi in Romania, la Sovrom Transport, numele fiindu-i schimbat in ASTRAHAN.
Dupa desfiintarea Sovrom Transport in 1954 ajunge in patrimoniul Navrom. A continuat sa fie folosit sub acelasi nume, ASTRAHAN, pana in 1959, cand acesta avea sa fie schimbat cu HUNEDOARA.
Desi construita ca remorcher, a fost folosita mai multi ani pe post de nava de pasageri, fiind inscrisa la Drobeta Turnu Severin.
Dupa aparitia pasagerelor moderne din clasa Muntenia si mai apoi Malnas, a fost retrasa la Drobeta Turnu Severin. Cosul din fata comenzii a disparut.
Exista surse care afirma ca nava ar fi fost folosita pe post de hotel.
Dupa 1989 a fost abandonata, asa cum s-a intamplat cu majoritatea navelor istorice care aveau propulsia pe abur.
A fost salvata de la taiere de catre Shipyard ATG Giurgiu care a cumparat-o. In prezent se afla scoasa pe uscat in curtea Shipyard ATG Giurgiu, alaturi de o alta nava istorica – CETATEA – in asteptarea restaurarii.
Cateva caracteristici ale navei:
– lungime: 58 m, latime: 7,20 m, latime in zona zbaturilor: 14,94 m, pescaj: 1,10 m
– propulsia era asigurata de o masina cu abur ce dezvolta 440 CP
Nava cu zbaturi HUNEDOARA, 1966 – foto: www.binnenschifferforum.de / helmuth1972
Nava cu zbaturi HUNEDOARA, 1966 – foto: www.binnenschifferforum.de / helmuth1972
Nava cu zbaturi HUNEDOARA la Drobeta Turnu Severin, 1974 – foto: www.binnenschifferforum.de / Haubentaucher
Nava cu zbaturi HUNEDOARA la Drobeta Turnu Severin, septembrie 1977 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews
Nava cu zbaturi HUNEDOARA in curtea Shipyard ATG Giurgiu, 3.03.2015 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews
Ultimele Comentarii