Mineralierul OLTUL in anii ’70 – foto: Cristian Munteanu
Mineralierul OLTUL (1967-1994)
A fost construit la Hitachi Zosen Innoshima / Japonia, numar de santier 4.097, fiind livrat Navrom Constanta in ianuarie 1967.
A navigat pentru Navrom Constanta pana in 1990, cand a fost transferat in patrimonul nou infiintatei companii-Petromin Constanta.
L-am vazut de nenumarate ori in anii ’80 pe Dunare, la Galati, cand venea incarcat cu minereu de fier pentru combinat.
Mineralierul OLTUL in anii ’70 – foto: Cristian Munteanu
La jumatatea anului 1990 OLTUL se afla in portul Constanta. Nu exista informatii sau fotografii care sa ateste ca ar mai fi navigat dupa aceasta data.
A fost vandut la fier vechi undeva spre sfarsitul anului 1994. A fost remorcat pana la Aliaga/Turcia, unde a ajuns pe 21.12.1994, fiind ulterior dezmembrat.
Mineralierul OLTUL la capat de drum – cimitirul navelor din Aliaga/Turcia, 25.12.1994 – foto: wellandcanal.ca/Selim San
Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 181,10 m, latime: 24,87 m, pescaj: 9,87 m
– IMO: 6719184
– Call sign: YQAI
– 25.828 tdw/ 16.601 Gt
– propulsia: un motor Burmeister & Wain, model 774-VT2BF-160, fabricat la Hitachi Zosen Osaka, ce dezvolta 11.500 CP
– viteza maxima: 16.20 Nd
– bunker: 2.200 tone
– 3 diesel generatoare a cate 240 KW, 380V 50 HZ CA
– nr. magazii: 3 / nr. guri magazii: 6
– nave surori: RESITA, BUCEGI, LUPENI, CARPATI, DUNAREA, HUNEDOARA, MARAMURES
Ultimele Comentarii