Mineralierul HUNEDOARA in Japonia, inaintea plecarii in voiajul inaugural – foto: shipspotting.com/Vlad Adrian Bordanc
Mineralierul HUNEDOARA – foto: colectia www.marinarii.ro / Cristian Munteanu
A fost construit la Hitachi Zosen Innoshima / Japonia, numar de santier 4.092, fiind livrat Navrom Constanta in martie 1966.
A navigat pentru Navrom Constanta pana la jumatatea anului 1990.
L-am vazut de nenumarate ori in anii ’80 pe Dunare, la Galati, cand venea incarcat cu minereu de fier pentru combinat.
La inceputul anului 1990, conducerea Navrom a cerut aprobarea de la Ministerul Transporturilor pentru vanzarea a 24 de nave care nu ar mai fi corespuns din punct de vedere tehnic.
Printre cele 24 de nave s-a aflat si mineralierul HUNEDOARA, care era perfect functional, fiind chiar in voiaj atunci cand a fost luata aceasta decizie si neavand nici macar documentatia de casare intocmita.
Mineralierul a fost vandut in cadrul licitatiei organizate de catre ICE Contransimex Bucuresti, pe 3 iulie 1990, impreuna cu alte 10 nave.
A fost adjudcat de catre grecii de la Intertrans Shipping la pret de fier vechi (intre 90 si 108 USD/tona). Tot la ei avea sa ajunga si nava sora – LUPENI – si ea functionala si vanduta tot la pret de fier vechi…
Numele i-a fost schimbat in JUNIOR, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel al St. Vincent&Grenadines.
JUNIOR (ex HUNEDOARA) in 1992 – foto: Donald Macfie
A continuat sa navige pana in mai 1994, cand a fost vandut la fier vechi. A ajuns in China pe 18.05.1994, fiind ulterior dezmembrat.
Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 181,10 m, latime: 24,9 m, pescaj: 9,87 m
– IMO: 6607068
– 25.799 tdw/ 16.605 Gt
– propulsia: un motor Burmeister & Wain, model 774-VT2BF-160, fabricat la Hitachi Zosen Osaka, ce dezvolta 11.500 CP
– viteza maxima: 16.20 Nd
– bunker: 2.200 tone
– 3 diesel generatoare a cate 240 KW, 380V 50 HZ CA
– nr. magazii: 3 / nr. guri magazii: 6
– nave surori: RESITA, BUCEGI, LUPENI, CARPATI, DUNAREA, OLTUL, MARAMURES
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii