Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul SALAJ la Galati, 25.05.2009 – © Cristian Gregoretti

Impingatorul SALAJ

A fost construit in 1977 la Santierul Naval Giurgiu, pentru G.E.F.P Navrom Giurgiu. Dupa reorganizarea din 1991, a ajuns in patrimoniul NFR DRobeta.
A fost folosit, in general, ca impingator de linie pe distante scurte si lungi. Foarte multi ani a fost sub comanda lui Paul Cotrubas, bacauanul stabilit in Baile Herculane – un profesionist – cobora in Cazane cu 6 barje incarcate (cca 7.200 tone) cu SALAJ. A lucrat mult timp pe sectorul Orsova-Moldova Veche, apoi pe diferite relatii scurte, in diferite sectoare in tara.

S-a incercat exploatarea lui si pe sectorul international, prin 1995. A fost pana la Regensburg. A fost avariat in Germania, fara a fi scos din exploatare (a avut o gaura de apa, rezolvata de echipaj, cu ciment rapid). Apoi, la intoarcerea in tara, a avut o alta avarie la Devin. S-a intors in tara cu mai mult de 10 gauri de apa.
Au vrut sa il inchirieze sarbii (pentru a cara cu el corpurile de nave olandeze facute la Orsova), dar nu le-a convenit sistemul de guvernare si au abandonat ideea.

La data de 20.01.2002 a intervenit pentru scoaterea din zona portului Drobeta Turnu Severin a impingatorului PITESTI, cuprins de un incendiu violent. Acesta a fost dus de catre impingatorul SALAJ in zona Simian, unde incediul a fost stins dupa aproape 7 ore.

A fost folosit apoi, vreme de 4 ani, pe santierul podului de la Calafat-Vidin.
Din 2008 a ajuns in proprietatea Navrom Galati, dupa absorbtia NFR Drobeta de catre Navrom Galati. De atunci a fost folosit mai mult in zona Tulcea-Galati-Braila.
Este printre putinele impingatoare de acest tip care se mai afla, inca, in serviciu.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul SALAJ la Galati, 11.10.2017 – © Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 30,40 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 1,28 m
– ENI: 46000319
– MMSI: 264162006
– Call sign: YP2006
– propulsat de doua motoare licenta Maybach, model MB836DB, fabricate la Uzinele 23 August Bucuresti, a cate 420 CP fiecare; acestea actioneaza doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 2 diesel-generatoare a cate 100 KW, 380 V, 50 Hz CA fiecare
– bunker combustibil: 30 t
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati

– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca, Nelutu Chitimia, Viorel Letinca

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoarele SALAJ si ANINA la Galati, 12.05.2018 – foto: Paul Ionescu

Contributors
  • Jan Husca
    Shares
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Google+
    • Blogger
    • Myspace
    Jan Husca