Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul SADU 9 la dana Dunarom, Galati, 22.05.2004 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul SADU 9 / CANAL SERVICES 2

A fost construit in 1981 la Santierul Naval Giurgiu, pentru Navrom Giurgiu.
Dupa reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom din 1991 (HG 19/1991), a ajuns in patrimoniul Giurgiu Nav.
La jumatatea anilor ’90 a fost vandut Dunarom Trading Company Galati. A continuat sa fie folosit pe sectoarele romanesti ale Dunarii pana in 2002.
Dupa privatizarea Combinatului Siderurgic ”Sidex” Galati, la sfarsitul anului 2001, conducerea acestuia a hotarat rezilierea contractului pe care il avea incheiat cu Dunarom Trading Company Galati pentru transportul materiilor prime din portul Constanta pana la Galati. Acest lucru a insemnat si sfarsitul companiei galatene.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul CANAL SERVICES 2 (ex SADU 9) la Galati, 29.08.2016 – foto: Cristian Gregoretti

Incepand cu anul 2003, cele 4 nave ale Dunarom Trading Company – PRUTUL, VORONET, AGAPIA si SADU 9 au ramas nemiscate la dana companiei galatene, situata imediat dupa epava navei TRANSILVANIA.
Impingatorul SADU 9 a fost vandut Canal Sea Services srl Constanta in a doua jumatate a anului 2004. A fost modernizat, remotorizat, corpul i-a fost vopsit in albastru, iar suprastructura in alb. Numele i-a fost schimbat in CANAL SERVICES 2. A redevenit activ in prima jumatate a anului 2005, fiind folosit apoi pe toate sectoarele Dunarii.
Este activ si in prezent (2023), fiind folosit pe sectoarele romanesti ale Dunarii.

Impingatorul CANAL SERVICES 2 (ex SADU 9) in portul Constanta, 8.09.2016 – galerie foto: Paul Ionescu

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 30,40 m, latime: 11,23 m, pescaj maxim: 1,29 m
– ENI: 46000032
– IMO: 8986585
– MMSI: 264162686
– Call sign: YP2686
– propulsia originala era asigurata de doua motoare, licenta Maybach, model MB836DB, fabricate la Uzinele 23 August Bucuresti, a cate 420 CP fiecare; acestea au fost inlocuite cu ocazia modernizarii din 2004, cu 2 motoare noi Volvo-Penta, model D16C-AMH 650, a cate 650 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2004
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel, amplasate in duze mobile
– echipat cu 2 diesel-generatoare a cate 100 KW, 380 V, 50 Hz CA fiecare / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2004
– bunker combustibil: 30 t
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul CANAL SERVICES 2 (ex SADU 9) la reparatii in Santierul Naval Mangalia SA, mai 2018

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul CANAL SERVICES 2 (ex SADU 9) la Galati, 28.10.2023 – foto: Cristian Gregoretti

Pagina creata 14 iulie 2018 – © Cristian Munteanu , Date nava & fotografie © Cristian Gregoretti

Pagină actualizată 27 iulie 2020  – © Cristian Munteanu

Pagină actualizată 12 decembrie 2023  – © Cristian Gregoretti – completat istoricul navei si introdus alte fotografii ale acesteia

Contributors