Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ROVINARI 18 la Galati, 13.05.2009 – Cristian Gregoretti 

Impingatorul ROVINARI 18

A fost construit in 1984 la Santierul Naval Giurgiu, pentru Navrom Galati.
Din 1999, odata cu reorganizarea Navrom Galati, ajunge in patrimoniul subsidiarei Navrom Shipyard Galati, fiind folosit ca nava de manevra.
A trecut printr-o reparatie capitala la Navrom Shipyard Galati in cursul anului 2008, fiind vopsit in culorile specifice NPS (Navrom Portservice), adica alb-albastru.
In a doua jumatate a anului 2016 impingatorul a fost dus la sediul Navrom Shipyard din portul Docuri, Galati, intrand intr-un amplu proces de modernizare: practic, din vechiul impingator au mai ramas doar corpul si cabina de comanda (si aceasta modificata).
A fost reconstruita suprastructura, inlocuite motoarele si vechile echipamente de navigatie.
Corpul impingatorului a fost vopsit in rosu, iar suprastructura in alb.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ROVINARI 18 la Galati, 11.12.2017 – Cristian Gregoretti 

In dimineata zilei de 13.03.2017, in timp ce se afla inca in reparatii la Navrom Shipyad Galati, o explozie urmata de incendiu s-a produs in sala masini.
Incendiul a fost stins cu ajutorul a trei autospeciale ale ISU Galati, inainte de a se extinde la toata nava.
Din pacate, un muncitor aflat in sala masini a suferit arsuri pe 90% din suprafata corpului, fiind transportat ulterior la Bucuresti la Spitalul de Arsi, unde a decedat.
Conform ISU Galati, explozia s-ar fi declansat in momentul in care muncitorul si-ar fi aprins o tigara, care a dus la aprinderea gazelor acumulate in sala masini.
Impingatorul ROVINARI 18 a revenit in serviciu in a doua jumatate a anului 2017.
In prezent este folosit pe toate sectoarele Dunarii.

Impingatorul ROVINARI 18 in portul Galati, 7.04.2018 – Paul Ionescu

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,88 m, latime: 7,60 m, pescaj maxim: 1,5 m
– deplasament: 152 t
– ENI: 46000151
– MMSI: 264162432
– Call Sign: YP2432
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti; acestea au fost inlocuite in 2016-2017 cu 2 motoare noi Volvo-Penta, a cate 450 CP fiecare
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2016-2017
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat initial cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 28 KW, 380 V , 50 HZ CA / acestea au fost inlocuite cu diesel generatoare Mitsubishi, cu ocazia modernizarii din 2016-2017
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.

– info nava: Jan Husca, Cristian Gregoretti, Manolache Dumitrel

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ROVINARI 18 la Galati, 5.12.2019 – Cristian Gregoretti