Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul MACIN, asa cum arata inainte de modernizare, in zona portului Mineralier Galati, 12.06.2007 – foto: www.binnenschifferforum.de / Reinier D

Impingatorul MACIN

A fost construit la Santierul Naval Giurgiu, fiind livrat Navrom Galati in cursul lunii iulie 1975.
A fost prima nava (capul de serie) dintr-o lunga serie (aproximativ 50 de astfel de impingatoare), construita la Giurgiu intre anii 1975 si 1992.
Inca de la inceput a fost folosit, mai mult, la manevrele portuare din zona Galati.
Din 1999, odata cu reorganizarea Navrom Galati, a ajuns in patrimoniul subsidiarei Navrom PortService Galati (NPS).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul MACIN la Galati, 26.05.2009 – foto: Cristian Gregoretti

In cursul anului 2008, impingatorul a fost adus la sediul Navrom Shipyard Galati, unde a intrat intr-un amplu proces de modernizare: practic, din vechiul impingator au ramas doar corpul si cabina de comanda (si aceasta modificata).
A fost reconstruita suprastructura, inlocuite motoarele si vechile echipamente de navigatie.
A fost vopsit in culorile specifice NPS: corpul in albastru deschis, suprastructura in alb.
A continuat sa fie folosit atat la Galati, cat si in portul Constanta.
Este folosit si in prezent, la Galati, ca impingator de manevra.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul MACIN la intrarea in bazinul Docuri, Galati, 9.05.2012 – foto: Paul Ionescu

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,73 m, latime: 7,78 m, pescaj maxim: 1,5 m
– deplasament: 152 t
– ENI: 46000548
– MMSI: 264162199
– Call Sign: YP2199
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti; acestea au fost inlocuite in 2008, cu 2 motoare noi Volvo-Penta, model D12D, a cate 400 CP fiecare
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2008, cu reductoare-inversoare ZF W350
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat initial cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 30 KW, 380 V , 50 HZ CA / acestea au fost inlocuite cu 2 diesel-generatoare Deutz, cu ocazia modernizarii din 2008
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.

Impingatorul MACIN si macaraua ATLAS la Galati, 16.05.2014 – fotografii: Paul Ionescu

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul MACIN la Constanta Sud – Agigea, decembrie 2015 – foto: Jan Husca

Contributors