Impingatorul MACIN, asa cum arata inainte de modernizare, in zona portului Mineralier Galati, 12.06.2007 – foto: www.binnenschifferforum.de / Reinier D
Impingatorul MACIN
A fost construit la Santierul Naval Giurgiu, fiind livrat Navrom Galati in cursul lunii iulie 1975.
A fost prima nava (capul de serie) dintr-o lunga serie (aproximativ 50 de astfel de impingatoare), construita la Giurgiu intre anii 1975 si 1992.
Inca de la inceput a fost folosit, mai mult, la manevrele portuare din zona Galati.
Din 1999, odata cu reorganizarea Navrom Galati, a ajuns in patrimoniul subsidiarei Navrom PortService Galati (NPS).
Impingatorul MACIN la Galati, 26.05.2009 – foto: Cristian Gregoretti
In cursul anului 2008, impingatorul a fost adus la sediul Navrom Shipyard Galati, unde a intrat intr-un amplu proces de modernizare: practic, din vechiul impingator au ramas doar corpul si cabina de comanda (si aceasta modificata).
A fost reconstruita suprastructura, inlocuite motoarele si vechile echipamente de navigatie.
A fost vopsit in culorile specifice NPS: corpul in albastru deschis, suprastructura in alb.
A continuat sa fie folosit atat la Galati, cat si in portul Constanta.
Este folosit si in prezent, la Galati, ca impingator de manevra.
Impingatorul MACIN la intrarea in bazinul Docuri, Galati, 9.05.2012 – foto: Paul Ionescu
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,73 m, latime: 7,78 m, pescaj maxim: 1,5 m
– deplasament: 152 t
– ENI: 46000548
– MMSI: 264162199
– Call Sign: YP2199
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti; acestea au fost inlocuite in 2008, cu 2 motoare noi Volvo-Penta, model D12D, a cate 400 CP fiecare
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2008, cu reductoare-inversoare ZF W350
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat initial cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 30 KW, 380 V , 50 HZ CA / acestea au fost inlocuite cu 2 diesel-generatoare Deutz, cu ocazia modernizarii din 2008
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.
Impingatorul MACIN si macaraua ATLAS la Galati, 16.05.2014 – fotografii: Paul Ionescu
Impingatorul MACIN la Constanta Sud – Agigea, decembrie 2015 – foto: Jan Husca
Ultimele Comentarii