Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ISACCEA 11 in portul Galati, 4.04.2005 – © Cristian Gregoretti

Impingatorul ISACCEA 11 / MERCUR 306

A fost construit in 1989 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana catre sfarsitul anului 2006.
In 2005 a fost elaborata Hotararea Guvernamentala privind aprobarea ”Programului anual de modernizare a parcului de nave fluviale sub pavilion roman destinate transportului public”, prin care Navrom Galati trebuia sa aloce 11,6 milioane Euro iar statul 3,9 milioane Euro pentru modernizarea a 14 impingatoare (lista acestora era specificata in cadrul Hotararii Guvernamentale, de asemenea era specificat anul in care urma sa fie modernizata fiecare nava si valoarea investitiei – pentru acest impingator ar fi revenit 1,23 milioane Euro).
Tot in 2005, Navrom Galati a contractat un imprumut de 14 milioane Euro pentru modernizarea flotei.

Impingatorul MERCUR 306 (ex ISACCEA 11), dus la Navrom Shipyard de catre impingatorul MERCUR 206 (ex GIURGIU 28), 25.09.2015 – fotografii: Paul Ionescu

ISACCEA 11 a fost adus in 2007 la sediul Navrom Shipyard Galati, din Portul Docuri. A intrat intr-un amplu proces de modernizare, fiindu-i inlocuite vechile motoare cu unele noi, Caterpillar 3512B-HD, a cate 1.699 CP fiecare, inlocuite echipamentele de navigatie, reamenajate interioarele, conform proiectului MERCUR – Clasa 300.
Impingatorul a fost vopit in noile culori specifice Navrom Galati, alb-rosu, iar numele i-a fost schimbat in MERCUR 306.
A reintrat in exploatare in cursul lunii noiembrie 2007.
In prezent este folosit pe toate sectoarele Dunarii.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul MERCUR 306 (ex ISACCEA 11) la Galati, 29.03.2019 – © Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,6 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– ENI: 46000358
– MMSI: 264162074
– Call sign: YP2074
– propulsia originala era asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare / acestea au fost inlocuite, in 2007, cu doua motoare noi, Caterpillar 3512B-HD, a cate 1.699 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2007
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat initial cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2007
– bunker combustibil: 87 t
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca 2 vinciuri la pupa (in spatele cabinelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati

MERCUR 306 (ex ISACCEA 11) la Cernavoda, 19.08.2018 – youtube / cargokill

MERCUR 306 (ex ISACCEA 11), 1.05.2011 – youtube / cargokill

Contributors