Impingatorul GIURGIU 8 in parcul rece de la Chiciu Mic, 24.08.2013 – © Cristian Gregoretti
Impingatorul GIURGIU 8
A fost construit in 1986 la Santierul Naval Giurgiu, pentru Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii (romanesc si international) pana spre finalul anilor ’90.
A continuat sa fie folosit apoi pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
In 2005 i-a fost vopsit corpul in albastru deschis, aceeasi nuanta regasita pe impingatoarele ce apartin Navrom Port Service (NPS). A fost singurul impingator din serie, de la Navrom Galati, vopsit in acest fel.
Din 2008 a fost retras in parcul rece de la Chiciu Mic, impreuna cu alte impingatoare ale Navrom Galati, pe fondul lipsei de comenzi generate de criza financiara….
Pe 23.09.2021 l-am revazut din nou in zona Galati, in timp ce era adus de la Navrom Shipyard / port Docuri in amonte, de catre impingatorul ROVINARI 15. Pentru moment am crezut ca se afla pe cel din urma drum, asa cum s-a intamplat cu multe alte impingatoare din parcul rece….
Insa, GIURGIU 8 nu parea sa fie descompletat de echipamente. Initial a fost legat langa un convoi de barje din rada portului mineralier, ceea ce m-a facut sa cred ca va fi trimis la fier vechi, cu destinatia Constanta.
Dupa vreo ora, a fost preluat de catre impingatorul ANINA si dus in parcul rece de la Chiciu Mic.
Se pare ca a fost dus la Navrom Shipyard doar pentru niste lucrari la corp.
Din 2020, GIURGIU 8 apare pe lista navelor scoase la vanzare de catre Navrom Galati.
Ramane de vazut pentru cata vreme va mai ramane in parcul rece, pentru ca navele de acolo sunt vandute una cate una.
Impingatorul GIURGIU 8, condus in amonte de catre impingatorul ROVINARI 15, la Galati, 23.09.2021 – © Cristian Gregoretti
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,65 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 1,7 m
– deplasament maxim: 389 t
– propulsat de doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 42 t
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 70 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 v, 50 Hz CA
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca un vinci, la pupa (intre barca de salvare si vinciurile ancorelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati.
Impingatorul GIURGIU 8, condus in amonte de catre impingatorul ROVINARI 15, la Galati, 23.09.2021 – © Cristian Gregoretti
Ultimele Comentarii