Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul GIURGIU 7 la Galati, 25.10.2005 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul GIURGIU 7

A fost construit in 1986 la Santierul Naval Giurgiu, pentru Navrom Galati.
A fost primul impingator de acest tip care a avut suprastructura realizata dupa un nou design, care s-a regasit ulterior pe toate impingatoarele seriei construite la Giurgiu.
In prima jumatate a anilor ’90, atat pintenii folositi pentru impingere, cat si partea din pupa a corpului impingatorului au fost vopsite in alb.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii (romanesc si international) pana in 2008, cand a fost retras in parcul rece de la Chiciu Mic, dintre Galati si Braila. Inainte de a fi dus in parcul rece a fost “sigilat”: in fata geamurilor cabinelor au fost sudate table.
Si in prezent (2020) se afla tot acolo, in parcul rece.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul GIURGIU 7 in parcul rece de la Chiciu Mic – km 161, 1.10.2008 – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,65 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 1,7 m
– deplasament maxim: 389 t
– propulsat de doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 93 mc
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 70 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 v, 50 Hz CA
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.