Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul GIURGIU 31 la Viena, august 1995 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews

Impingatorul GIURGIU 31 / MERCUR 209

A fost construit in 1991 la Santierul Naval Giurgiu pentru Navrom Galati.
A fost ultimul impingator din seria GIURGIU, care a cuprins 31 de impingatoare.
Ca si nava sora – GIURGIU 29 – si GIURGIU 31 a fost dotat inca din santier cu 2 motoare mult mai performante decat cele existente pe restul navelor din serie – Deutz 6M 628, a câte 1.258 CP fiecare.
A fost folosit mai mult pe Dunarea Superioara, in Ungaria, Austria si Germania pana la inceputul anului 2008.

Impingatorul MERCUR 209 (ex GIURGIU 31) la Galati – fotografii: Paul Ionescu

Incepand cu cea de-a doua jumatate a anului 2008 a intrat intr-un proces de modernizare la Navrom Shipyard Galati.
Au fost inlocuite echipamentele de navigatie si reamenajate interioarele, conform proiectului MERCUR – Clasa 200.
Impingatorul a continuat sa foloseasca aceleasi motoare.
Trebuie mentionat faptul ca GIURGIU 31 nu se regasea pe lista navelor ce urmau a fi modernizate conform Hotararii Guvernamentale din 2005.
Impingatorul a redevenit functional in martie 2009. A fost vopsit in noile culori specifice Navrom Galati, alb-rosu, iar numele i-a fost schimbat in MERCUR 209.
In prezent este folosit pe toate sectoarele Dunarii.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul MERCUR 209 (ex GIURGIU 31) la Galati, 24.07.2015 – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,60 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2,1 m
– deplasament maxim: 389 t
– ENI: 46000085
– MMSI: 264162068
– Call sign: YP2068
– propulsat de doua motoare Deutz, model 6M 628, a cate 1.258 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 42 t
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 70 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 v, 50 Hz CA
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca un vinci, la pupa (intre barca de salvare si vinciurile ancorelor), actionate manual.

Filme impingator MERCUR 209 – sursa youtube / user cargokill