Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de croaziera CARPATI in anii ’70 – colectia Aleksey Syomin

Nava de croaziera CARPATI

A fost construita la Santierul Naval Oltenita, fiind livrata Navrom in cursul lunii octombrie 1961. Dupa reorganizarea Navrom a ajuns in patrimoniul Giurgiu Nav, fiind inregistrata la Giurgiu.
Alaturi de nava sora – OLTENITA – au fost printre primele nave de croaziera de pe Dunare, din Europa de Est, ambele fiind construite pe baza unui proiect sovietic (proiect 305).
Erau folosite pentru croaziere pe toata Dunarea, insa doar pentru turistii straini.
Si dupa 1990 au continuat sa fie inchiriate in special Quality Tours ApS Danemarca, pentru a efectua croaziere pe Dunare, din Romania pana in Austria sau doar pe cursul superior al Dunarii (Ungaria-Slovacia-Austria).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de croaziera CARPATI la Giurgiu – carte postala din anii ’70, colectia Paul Ionescu

Nava CARPATI a fost folosita pana in toamna anului 2006, fiind apoi retrasa din circulatie.
A stat o perioada acostata la Galati, la un ponton situat ceva mai in aval de Palatul Navigatiei, apoi, catre sfarsitul anului 2007 a fost dusa la Giurgiu.
Au existat fel de fel de zvonuri cum ca nava va fi transformata in hotel, ca va fi modrnizata si transformata in nava de croaziera de lux …. in final doar zvonuri.
In ianuarie 2014 a fost transferata in patrimoniul SC InterAgro SRL Zimnicea, impreuna cu restul de nave care mai existau la Giurgiu Nav. SC InterAgro este una din companiile “marelui” om de afaceri, Ioan Niculae, care detinuse anterior pachetul majoritar de actiuni la Giurgiu Nav, si sub conducerea caruia s-a ales praful de Giurgiu Nav.
Asa ca, la fel ca si restul navelor luate de la Giurgiu Nav, si CARPATI rugineste la mal, la Giurgiu …

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Navele de croaziera OLTENITA si CARPATI la Viena, august 1998 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews

Caracteristici nava:
– lungime: 83,27 m, latime: 12 m, pescaj: 3,40 m
– deplasament: 830 t
– corp din table sudate
– propulsia era asigurata de 3 motoare Ruskii Diesel 6RD30/50-3 a cate 600 CPfiecare , cu 3 linii axiale
– viteza maxima: 20 km/h
– dotat cu 4 diesel-generatoare: 2 x SKL 8NVD36 (400 CP fiecare) si 2 x 4DV224, generator DGB 17/8 (100 CP fiecare)
– capacitate: 150 pasageri, 55 membri echipaj

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de croaziera CARPATI in portul Galati, 17.01.2007 – foto: Cristian Gregoretti

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de croaziera CARPATI in portul Giurgiu, 26.07.2009 – foto: Cristian Munteanu

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de croaziera CARPATI la Giurgiu, 15.06.2016 – fotografii: www.binnenschifferforum.de / Reinier D