Impingatorul GIURGIU 27 in Ungaria, mai 2006 – foto: forum.index.hu / Davos
Impingatorul GIURGIU 27 / MERCUR 204
A fost construit in 1990 la Santierul Naval Giurgiu pentru Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana la jumatatea anului 2006.
In 2005 a fost elaborata Hotararea Guvernamentala privind aprobarea ”Programului anual de modernizare a parcului de nave fluviale sub pavilion roman destinate transportului public”, prin care Navrom Galati trebuia sa aloce 11,6 milioane Euro iar statul 3,9 milioane Euro pentru modernizarea a 14 impingatoare (lista acestora era specificata in cadrul Hotararii Guvernamentale, de asemenea era specificat anul in care urma sa fie modernizata fiecare nava si valoarea investitiei – pentru acest impingator ar fi revenit 1 milion Euro).
Tot in 2005, Navrom Galati a contractat un imprumut de 14 milioane Euro pentru modernizarea flotei.
Impingatorul MERCUR 204 (ex GIURGIU 27) la Galati, intrarea in bazin Docuri, 19.04.2012 – fotografii: Paul Ionescu
GIURGIU 27 a fost adus in cea de-a doua jumatate a anului 2006 la sediul Navrom Shipyard Galati, din Portul Docuri. A intrat intr-un amplu proces de modernizare, fiindu-i inlocuite vechile motoare cu unele noi, Cummins KTA 38M2, a cate 1.200 CP fiecare, inlocuite echipamentele de navigatie, reamenajate interioarele, conform proiectului MERCUR – Clasa 200.
De asemenea, s-a inlocuit sistemul hidraulic ce permitea coborarea comenzii, aflat sub cabina de comanda, cu unul nou (doua brate metalice, actionate hidraulic, de care este atasata cabina de comanda si care permit ridicarea acestei la o inaltime mai mare, pentru o mai buna vizibilitate). Aceasta modificare s-a regasit doar pe cateva nave modernizate in cadrul proiectului MERCUR-CLASA 200.
Domnul Dumitru Balaban, pensionar acum, a proiectat sistemul de manevra a timoneriei mobile, prin 2006, cand era in activitate la SC Hidro Tech Consult srl Braila, in conformitate cu tema de proiectare elaborata de Ship Design Group Galati. Impingatorul a fost vopit in noile culori specifice Navrom Galati, alb-rosu, iar numele i-a fost schimbat in MERCUR 204.
A redevenit functional in mai 2007.
In prezent este folosit pe toate sectoarele Dunarii.
Impingatorul MERCUR 204 (ex GIURGIU 27) la Galati, 25.05.2019 – foto: Cristian Gregoretti
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,66 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 1,7 m
– deplasament maxim: 389 t
– ENI: 46000348
– MMSI: 264162038
– Call sign: YP2038
– propulsia originala: doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2006-2007 cu doua motoare noi, Cummins KTA 38M2, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare / inlocuite in 2006-2007
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 42 t
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 70 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 v, 50 Hz CA / inlocuite in 2006-2007
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, plus un vinci identic de manevra la pupa.
– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca, Dumitru Balaban, Nelutu Chitimia
Impingatorul MERCUR 204 (ex GIURGIU 27) la km 529, 1.01.2012 – sursa: youtube.com / cargokill
Ultimele Comentarii