Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul GIURGIU 10 la Straubing/Germania, 1993 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews

Impingatorul GIURGIU 10 / MERCUR 201

A fost construit in 1987 la Santierul Naval Giurgiu pentru Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana la inceputul anilor 2000, cand a fost retras in parcul rece de la Chiciu Mic.
In 2005 a fost elaborata Hotararea Guvernamentala privind aprobarea ”Programului anual de modernizare a parcului de nave fluviale sub pavilion roman destinate transportului public”, prin care Navrom Galati trebuia sa aloce 11,6 milioane Euro, iar statul 3,9 milioane Euro pentru modernizarea a 14 impingatoare (lista acestora era specificata in cadrul Hotararii Guvernamentale, de asemenea era specificat anul in care urma sa fie modernizata fiecare nava si valoarea investitiei – pentru acest impingator ar fi revenit aproximativ 1 milion Euro).
Tot in 2005, Navrom Galati a contractat un imprumut de 14 milioane Euro pentru modernizarea flotei.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul MERCUR 201 (ex GIURGIU 10) in portul Galati, 12.05.2018 – © Paul Ionescu

Impingatorul GIURGIU 10 a intrat intr-un amplu proces de modernizare la Navrom Shipyard Galati in perioada 2005-2006, fiindu-i inlocuite vechile motoare cu unele noi, Cummins 38M2, a cate 1.200 CP fiecare, inlocuite echipamentele de navigatie, reamenajate interioarele, conform proiectului MERCUR – Clasa 200.
A fost vopsit in noile culori specifice Navrom Galati, alb-rosu, iar numele i-a fost schimbat in MERCUR 201.
A fost prima nava de acest tip, modernizata in cadrul acestui proiect (MERCUR – Clasa 200).
A reintrat in exploatare in cursul lunii aprilie 2006.
Ca si particularitate, a fost singurul impingator modernizat din cadrul acestei serii, care a avut numele scris cu albastru. Asta pana in 2012, cand, cu ocazia revopsirii navei, i-a fost scris numele cu rosu, la fel ca la celelalte nave din serie.
In prezent este folosit pe toate sectoarele Dunarii.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul MERCUR 201 (ex GIURGIU 10) la Galati, 6.03.2023 – © Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,64 m, latime: 10,10 m, pescaj maxim: 1,7 m
– deplasament maxim: 411 t
– ENI: 46000345
– MMSI: 264162350
– Call sign: YP2350
– propulsia originala era asigurata de doua motoare, licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare / acestea au fost inlocuite cu ocazia modernizarii din 2005-2006, cu doua motoare noi, Cummins 38M2, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductoare/inversoare RENK , licenta Germania, fabricate la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2005-2006
– doua elice cu pas fix, 4 pale, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 70 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2005-2006 cu unele noi
– bunker combustibil: 42 t
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca un vinci, la pupa (intre barca de salvare si vinciurile ancorelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati.

Impingatorul MERCUR 201 (ex GIURGIU 10) cu un convoi de barje, pe Canalul Dunare-Marea Neagra, 10.10.2017 – youtube / cargokill

Contributors