Impingatorul BORDUSANI 1 la Galati, 7.06.2014 – © Paul Ionescu
Impingatorul BORDUSANI 1
A fost construit in 1981 la Santierul Naval Giurgiu pentru I.F.E.T. (Intreprinderea Forestiera de Exploatare si Transport) Constanta.
Incepand cu 1997 a ajuns in patrimoniul SC Tremula Nav SA Constanta, aparuta in urma reorganizarii I.F.E.T.
A continuat sa fie folosit pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
Impingatorul BORDUSANI 1 la Tulcea, Octombrie 2014 – © Paul Ionescu
In cursul anului 2013 a fost modernizat la Dunav srl Braila, fiindu-i inlocuite motoarele cu unele noi, a cate 300 CP fiecare.
A continuat sa fie folosit de catre Tremula Nav pana la sfarsitul anului 2017.
In 2018 a fost vandut bulgarilor de la Polaris 8 ltd Silistra. Impingatorul a fost revopsit in culorile specifice acestei firme: corpul gri, suprastructura in alb. Numele i-a fost schimbat in SILISTRA 1, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel bulgaresc.
Aceeasi firma detine si nava sora SILISTRA (ex ROVINARI 24).
Impingatorul BORDUSANI 1 la Galati, 13.10.2017 – © Cristian Gregoretti
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,88 m, latime: 7,8 m, pescaj maxim: 1,5 m
– ENI: 46000420
– MMSI: 264162323
– Call Sign: YP2323
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti / acestea au fost inlocuite cu 2 motoare noi, a cate 300 CP fiecare, in 2013
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2013
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 28 KW, 380 V, 50 HZ CA / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2013
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.
Ultimele Comentarii