Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SAVENI in anii ’80 – foto: Louis Bosschaart

Cargoul SAVENI (1978-2011)

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1182, fiind livrat Roliship Constanta in cursul lunii iunie 1978.
Roliship era compania mixta romano-libiana infiintata in 1976, la care Navrom detinea 51% din actiuni si care a functionat pana in 1992 doar cu 2 cargouri din aceeasi clasa – SAVENI si SOUSA – 4.800 tdw.
Din 1992 partea romana a adus ca aport social inca 4 cargouri din aceeasi clasa de la Navrom: RIMNICU VILCEA, SACELE, SLOBOZIA si TIRNAVENI.
SAVENI a navigat pentru Roliship pana in 1997, cand a fost arestat la Anvers, alaturi de cargourile SOUSA si RIMNICU VILCEA, pentru dartorii ale Roliship ce insumau aproximativ 400.000 USD.
A fost scos la licitatie de catre autoritatile belgiene in mai 1997, fiind adjudecat de catre Beaudeau Gulf din Malta, pentru 444.000 USD. Tot la Baudeau Gulf avea sa ajunga si cargoul RIMNICU VILCEA.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SAVE (ex SAVENI) 1998-1999 – foto: Louis Bosschaart

Incepand cu augut 1998 numele cargoului a fost scurtat in SAVE (la fel s-a intamplat si cu RIMNICU VILCEA, numele sau fiind scurtat in RIM), pavilionul arborat fiind cel maltez.
In mai 2000 a fost vandut Murex International din Libia, numele a ramas acelasi, insa pavilionul a fost schimbat cu cel liberian, apoi cu cel al Sao Tome&Principe, apoi cu cel libian.
In august 2008 a fost vandut Aboudi Shipping CO SA. Numele i-a fost schimbat in REZQ ALLAH, pavilionul arborat fiind cel al Sierra Leone.
A mai navigat pana in aprilie 2011 cand a fost vandut la fier vechi. A ajuns la Gadani Beach / Pakistan pe 3.05.2011, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SAVE (ex SAVENI) tranzitand Bosforul, undeva intre anii 2000-2004 – foto: Louis Bosschaart

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106,06 m, latime: 14,82 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7806764
– 4.795 tdw/ 3.493 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RD44, fabricat la Yugoturbina, Karlovac, ce dezvolta 3.000 CP.
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 268 tone
– 3 diesel generatoare: 2 x 160 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 100 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul REZQ ALLAH (ex SAVENI) asteptandu-si sfarsitul in cimitirul de nave de la Gadani Beach/ Pakistan – foto: http://recyclingships.blogspot.com