Cargoul SAVINESTI tranzitand Bosforul in anii ’90 – foto: Louis Bosschaart
Cargoul SAVINESTI (1978-2001)
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1181, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii martie 1978.
Pe 15.02.1979 a fost surprins de o furtuna puternica la 12 Mm de Wells / Marea Britanie, fiind in pericol de scufundare dupa ce motorul principal s-a oprit. La operatiunile de salvare au participat mica ambarcatiune de salvare – ERNEST TOM NEATHERCOAT – din Wells, asistata ulterior de navele NORWAVE si LADY MOIRA, care au reusit sa aduca cargoul romanesc la adapost pe raul Humber.( informatie preluata din publicatia News Romania)
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu ianuarie 1992, a fost inchiriat (contract de bare boat) SC Transnav srl Constanta pe o durata de 10 ani. La aceeasi companie aveau sa fie inchiriate si navele surori AZUGA, BRAD, SOLCA si TIRGU JIU.
Incepand cu 1998, odata cu intrarea Navrom Constanta in insolventa, a inceput vanzarea navelor acestei companii.
Cargoul SAVINESTI a fost vandut in cadrul licitatiei organizate la sediul Navrom pe 22.02.2000. Castigator a fost desemnat SC Distrade srl (un srl de care nu a auzit nimeni), pentru suma de 335.000 USD.
Ca si in alte cazuri similare, si SAVINESTI avea sa fie cumparat doar pentru a fi vandut apoi la fier vechi. Dupa aproape un an in care a stat nefolosit in portul constanta, a fost vandut in cursul lunii aprilie 2001 Millenium Ship Trading, Dubai. Numele i-a fost schimbat in CRISTIE, pavilionul arborat fiind cel al Comore.
Noul proprietar nu a mai folosit cargoul deloc, trimitandu-l la taiere cu destinatia Alang/India. A ajuns acolo pe 27.07.2001, fiind ulterior dezmembrat.
Cargoul SAVINESTI la Bizerta/Tunisia, iunie 1999 – foto: Yvon Perchoc
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106 m, latime: 14,80 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7806752
– Call sign: YQGR
– 4.795 tdw/ 3.493 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RD44, fabricat la Yugoturbina, Karlovac, ce dezvolta 3.000 CP.
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 322 tone
– 3 diesel generatoare a cate 450 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare
Planul Cargourilor 4800 Tdw - Registrul Naval Roman - Albumul Tipurilor de nave
(scanare dupa album in biblioteca personală Cristian Munteanu)
Din Seria cargourilor de 4800 TDW au făcut parte următoarele nave (în ordine alfabetică, navele cu albastru sunt introduse in site) :
Azuga - Iunie 1974 - Brăila
Brad - Octombrie 1971 - Galați
Călărași - Aprilie 1974 - Galați
Codlea - Februarie 1974 - Brăila
Drăgănești - Iunie 1984 Brăila
Dumbrăveni - Martie 1976 Brăila
Fălticeni - Septembrie 1976 Brăila
Gheorghieni - Septembrie 1975 Brăila
Plopeni - Ianuarie 1975 Brăila
Rîmnicu Vîlcea - Iunie 1973 - Galați
Sadu - 1976 - Brăila
Sadova - Martie 1977 - Brăila
Salonta - Martie 1979 - Brăila
Sarmizegetusa - Iulie 1981 - Brăila
Săcele - Februarie 1975 - Brăila
Săliște - Februarie 1978 Brăila
Săveni - Iunie 1978 Brăila
Săvinești - Martie 1978 Brăila
Scaeni - Ianuarie 1980 - Brăila
Sebeș - Septembrie 1978 - Brăila
Slatina - Martie 1973 - Galați
Slănic - Februarie 1979 - Brăila
Slobozia - Aprilie 1972 - Galați
Smirdan - Aprilie 1980 - Brăila
Snagov - Ianuarie 1977 - Brăila
Sousa - Martie 1979 Brăila
Soveja - Iunie 1977 Brăila
Sucidava - Iulie 1981 - Brăila
Telega - Decembrie 1983 Brăila
Tîrgu Jiu - Iunie 1972 - Galați
Tîrnăveni - Iunie 1975 - Brăila
Zărnești - Februarie 1983 - Brăila
Datele tehnice ale cargourilor de 4800 TDW - extras din Albumul tipurilor de nave.
Actualizări pagină :
– 30 Noiembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.
– 6 Februarie 2019 – Cristian Gregoretti – Pagină creată
Ultimele Comentarii