Cargoul SAVINESTI tranzitand Bosforul in anii ’90 – foto: Louis Bosschaart
Cargoul SAVINESTI (1978-2001)
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1181, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii martie 1978.
Pe 15.02.1979 a fost surprins de o furtuna puternica la 12 Mm de Wells / Marea Britanie, fiind in pericol de scufundare dupa ce motorul principal s-a oprit. La operatiunile de salvare au participat mica ambarcatiune de salvare – ERNEST TOM NEATHERCOAT – din Wells, asistata ulterior de navele NORWAVE si LADY MOIRA, care au reusit sa aduca cargoul romanesc la adapost pe raul Humber.( informatie preluata din publicatia News Romania)
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu ianuarie 1992, a fost inchiriat (contract de bare boat) SC Transnav srl Constanta pe o durata de 10 ani. La aceeasi companie aveau sa fie inchiriate si navele surori AZUGA, BRAD, SOLCA si TIRGU JIU.
Incepand cu 1998, odata cu intrarea Navrom Constanta in insolventa, a inceput vanzarea navelor acestei companii.
Cargoul SAVINESTI a fost vandut in cadrul licitatiei organizate la sediul Navrom pe 22.02.2000. Castigator a fost desemnat SC Distrade srl (un srl de care nu a auzit nimeni), pentru suma de 335.000 USD.
Ca si in alte cazuri similare, si SAVINESTI avea sa fie cumparat doar pentru a fi vandut apoi la fier vechi. Dupa aproape un an in care a stat nefolosit in portul constanta, a fost vandut in cursul lunii aprilie 2001 Millenium Ship Trading, Dubai. Numele i-a fost schimbat in CRISTIE, pavilionul arborat fiind cel al Comore.
Noul proprietar nu a mai folosit cargoul deloc, trimitandu-l la taiere cu destinatia Alang/India. A ajuns acolo pe 27.07.2001, fiind ulterior dezmembrat.
Cargoul SAVINESTI la Bizerta/Tunisia, iunie 1999 – foto: Yvon Perchoc
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106 m, latime: 14,80 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7806752
– Call sign: YQGR
– 4.795 tdw/ 3.493 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RD44, fabricat la Yugoturbina, Karlovac, ce dezvolta 3.000 CP.
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 322 tone
– 3 diesel generatoare a cate 450 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare
Actualizări pagină :
– 30 Noiembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.
– 6 Februarie 2019 – Cristian Gregoretti – Pagină creată
Ultimele Comentarii