Cargoul SATU MARE in anii ’80 – foto: John Sins
Cargoul SATU MARE (1974-2010)
A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 647, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii august 1974.
A ajuns in patrimoniul Romline Constanta dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
A fost vandut la inceputul anului 1996 Cosena srl Constanta. Numele i-a fost schimbat in MARISA, pavilionul arborat fiind cel maltez, iar operatorul navei SoCoMar, care avea sa mai opereze si alte foste cargouri romanesti din aceeasi clasa ( ALBA, HUSI, CIMPIA TURZII, HAGIENI, VILCEA, LUGOJ).
Corpul cargoului a fost vopsit in rosu, suprastructura in alb, iar cosul a fost revopsit in galben, avand imprimat pe el simbolul Yin-Yang.
In martie 1997 numele i-a fost scurtat in ARIS si a continuat sa navigheze sub pavilion maltez.
Din iulie 2000 a revenit sub pavilion romanesc, fiind operat de Cosena srl Constanta, numele ramanand acelasi – ARIS.
A continuat sa navigheze pentru Cosena pana in aprilie 2008, cand a fost vandut Yellow Sparrow Shipping din Liban. Numele i-a fost schimbat in MIRO, pavilionul arborat fiind cel panamez.
A navigat pana in mai 2010, cand a fost vandut la fier vechi. A sfarsit la Mumbai, in India.
Cargoul ARIS (ex SATU MARE) – foto: Louis Bosschaart
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,78 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 7427790
– Call sign: YQDR
– 8.750 tdw/ 6.253 Gt
– propulsia: un motor fabricat la Zaklady Przemyslu Metalowego “H. Cegielski” S.A.- Poznan – licenta Sulzer, 5RD68, motor ce dezvolta 6.100 CP.
– viteza maxima: 16 Nd
– bunker: 450 tone
– 3 diesel generatoare a cate 200 KW, 400V 50 HZ CA fiecare
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5t SWL fiecare
Cargoul ARIS (ex SATU MARE) tranzitand Bosforul – foto: Henk Kouwenhoven
Ultimele Comentarii