Cargoul KEVSER (ex ROSIORI) la Anvers/Belgia, 20.09.2003 – foto: www.shipspotting.com / Marie-Anne
Cargoul ROSIORI
Constructia sa a inceput in ianuarie 1993 la Santierul Naval Galati, numar de santier 864. A fost lansat la apa la data de 10.04.1996.
Si a ramas asa, neterminat…
Nici aceasta nava nu a mai apucat sa navigheze sub pavilion romanesc, pentru ca nici Navrom si nici Romline nu au mai dorit sa plateasca pentru finalizarea sa.
Santierul Naval Galati a reusit sa gaseasca un cumparator abia in 2000 – Furtrans Denizcilik din Turcia. Din cargou era construit doar corpul si suprastructura, acesta fiind tras undeva in aval, la capatul Santierului Naval Galati, alaturi de alte trei corpuri de nava din aceeasi clasa, si ele neterminate.
Corpul de nava a fost remorcat in cursul anului 2000 cu destinatia Celik Tekne Shipyard, Tuzla, Turcia.
Tot aceeasi compania a preluat si celelalte 3 corpuri de nava identice de la Galati: RUNCU, RUCAR si ROZNOV.
Cargoul a fost finalizat in februarie 2002. Turcii au pastrat doar corpul navei, suprastructura a fost taiata, fiind construita una noua, pupa a fost si ea reconstruita.
Numele pe care la primit in aprilie 2002 a fost KEVSER, pavilionul arborat fiind cel maltez.
Cargoul KEV (ex ROSIORI) la Valencia/Spania, 25.05.2009 – foto: www.shipspotting.com / Agustin Alapont Castilla (Tino)
De-a lungul timpului a trecut pe la diverse companii, majoritatea turcesti, si a purtat urmatoarele nume:
– KEVSER (04.2002 – 01.2009)
– KEV (01.2009 – 11.2012)
– ADAKENT (11.2012 – 03.2018)
– OPAL (03.2018 – 06.2021)
– LUCKY (06.2021 – prezent)
Este activ si in prezent (2024), fiind operat de catre Erdem Senkaya Yaka Denizcilik, Istanbul, pavilionul arborat fiind cel liberian.
Cargoul LUCKY (ex ROSIORI) la Delfzijl/Olanda, 29.04.2024 – foto: www.shipspotting.com / Frits Olinga
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,80 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,03 m
– IMO: 9037305
– 9.850 tdw/ 6.167 Gt
– propulsia: un motor licenta MAK, model 8M32 2SA, fabricat la CATERPILLAR MOTOREN GmbH & Co. KG / Kiel, ce dezvolta 5.221 CP
– viteza maxima: 14,5 Nd
– bunker combustibil: 588 metri cubi
– 3 diesel generatoare: 2 x 450 KW, 400 V 50 HZ CA si 1 x 100 KW, 400 V 50 HZ CA
– 3 magazii, 3 macarale a cate 25 t SWL fiecare
– capacitate containere: 200 teu
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii