Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul REGHIN in prima jumatate a anilor ’90 – foto: Louis Bosschaart

Cargoul REGHIN (1991-2013)

Constructia sa a inceput la Santierul Naval Braila in septembrie 1987, numar de santier 1298. A fost lansat la apa in noiembrie 1988, fiind finalizat in iulie 1991, cand a fost livrat Navrom Constanta.
In decembrie 1992 a fost inchiriat unei companii grecesti la care se afla inchiriat si cargoul MIRASLAU si la care aveau sa mai ajunga si alte doua cargouri noi – CIMPIA TURZII si RISNOV.
La fel ca si celelalte nave care au fost inchiriate acestei companii, a primit un nume de stea/constelatie – SIRIUS, pavilionul arborat fiind cel maltez.
La inceputul anului 1994 s-a reintors la Navrom, revenind la vechiul nume – REGHIN, precum si la pavilionul romanesc.
In iunie 1994 a fost inchiriat TSM Constanta, unde a continuat sa navigheze sub acelasi nume – REGHIN – pana in decembrie 1995, cand TSM i-a schimbat numele in HISTRIA FAITH, pavilionul arborat ramanand cel romanesc. Corpul a fost vopsit in albastru deschis, iar suprastructura in alb.
Operarea sa a revenit Histria Shipmanagement.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul REGHIN in prima jumatate a anilor ’90 – foto: Louis Bosschaart

Cargoul avea sa fie arestat pe 11.07.1998 la Pireu/ Grecia, pe fondul datoriilor Navrom-ului.
Pe 17 iunie 1999 Guvernul Romaniei a elaborat Ordonanta de urgenta nr. 93, prin care se alocau 112,7 miliarde lei din bugetul Ministerului Transporturilor in vederea finantarii repatrierii personalului navigant debarcat sau aflat la bordul unor nave maritime de transport, achitarii drepturilor restante si mentinerii in siguranta a navelor aflate in conservare din patrimoniul companiilor de navigatie maritime “Navrom” – S.A. Constanta si “Romline” – S.A. Constanta.
Pe lista de nave figura si HISTRIA FAITH.
In 1999 Navrom se afla deja in proces de lichidare judiciara. Dupa eliberare, cargoul HISTRIA FAITH a fost vandut chiar TSM Constanta. Acesta a fost reparat in Santierul Naval Constanta.
A continuat sa navigheze sub acelasi nume – HISTRIA FAITH, pavilionul fiind schimbat cu cel al St Vincent&Grenadines in mai 2001, apoi cu cel maltez in noiembrie 2001, fiind operat in continuare de catre Histria Shipmanagement.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul HISTRIA FAITH (ex REGHIN) in anii ’90 – foto: Henk Kouwenhoven

A fost vandut in septembrie 2005 pentru 5,5 milioane USD catre Newfane Consulting Ltd. Numele i-a fost schimbat in NEWFANE, iar pavilionul arborat a fost schimbat in cateva randuri: Bahamas, Malta, Panama.
La sfarsitul anului 2006 i-au fost eliminate cranicile 2 si 4.
In iulie 2008 a fost vandut unei companii din Turcia, numele fiindu-i schimbat in TAKA ISLAND. A continuat sa navigheze sub pavilion panamez pana in ianuarie 2013 cand a fost vandut la fier vechi.
A ajuns la Aliaga/Turcia pe 30.01.2013, fiind ulterior dezmembrat.
Desi o nava bine intretinuta, indiferent de numele pe care le-a purtat, calitatea “celebrului” motor fabricat la Resita si-a spus cuvantul, astfel incat si aceasta nava a sfarsit inaintea altora, mai vechi, din aceeasi clasa, dar echipate cu motoare poloneze (multe dintre ele au navigat 30 de ani sau mai mult).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul NEWFANE (ex REGHIN), septembrie 2007 – foto: John Sins

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,72 m, latime: 17,71 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 9039286
– Call sign: YQUB
– 8.750 tdw/ 6.036 Gt
– propulsia: un motor K6SZ52/105CLE, licenta MAN, fabricat la ICM Resita ce dezvolta 6.120 CP
– viteza maxima: 15,6 Nd
– bunker: 1.067 tone
– 5 diesel generatoare: 3 x 264 KW, 400V 50 HZ CA, 1 x 120 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 56 KW, 400V 50 HZ CA
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5t SWL fiecare