Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul ANDROMEDA (ex GURA ARIESULUI) transitand Bosforul, 25.06.2007 – foto: Henk Kouwenhoven

Cargoul GURA ARIESULUI (2001-2013)

Constructia sa a inceput la Santierul Naval Braila la data de 17.03.1988, numar de santier 1318. A fost lansat la apa la data de 30.10.1989.
Si aceasta nava nu a mai apucat sa navigheze sub pavilion romanesc…
Dupa 1990, cargoul, aflat inca in constructie, a fost trecut in patrimoniul Romline Constanta, aparuta in urma divizarii Navrom in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Situatia financiara dezastruoasa in care avea sa ajunga Romline Constanta, cu nave arestate prin toate porturile lumii, a facut imposibila finantarea terminarii constructiei acestui cargou.
Romline a renuntat atat la acest cargou, cat si la altele, aflate in diverse stadii de constructie in santierele navale de la Dunare.
Santierul Naval Braila a reusit sa gaseasca un cumparator abia in 2001. Cargoul a fost finalizat la data de 31.08.2001 si vandut turcilor de la Adriyatik Gemi Isletmeciligi.
Numele i-a fost schimbat in TK LIVERPOOL, pavilionul arborat fiind cel maltez.
In martie 2005 a fost vandut grecilor de la Sea Observer Shipping, i-a fost schimbat numele in ANDROMEDA, pavilionul arborat ramanand cel maltez.
Din august 2008 a fost scos din exploatare si retras alaturi de alte nave in Golful Elefsina din Grecia.
A ramas acolo pana in septembrie 2013, cand a fost vandut la fier vechi.
A fost remorcat pana la Aliaga, unde a ajuns la data de 13.10.2013, fiind ulterior dezmembrat.
A avut o viata extrem de scurta, ca dealtfel majoritatea acelor nave vandute dupa 10 ani de asteptare in Santierul Naval Braila. In anii 2001-2002, cand au fost vandute, aceste nave erau deja depasite din multe puncte de vedere, principala problema fiind acea legata de “calitatea” motorului principal.
Spre deosebire de acestea, cele care au fost vandute turcilor la stadiul de corp de nava, au fost echipate ulterior la Tuzla/Turcia cu motoare performante si mai navigheaza, unele dintre ele, si in prezent (2023).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul ANDROMEDA (ex GURA ARIESULUI)  retras din exploatare in Golful Elefsina/Grecia, 14.08.2008 – foto: www.shipspotting.com / peter j . fitzpatrick

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,86 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,91 m
– IMO: 9045625
– 8.712 tdw/ 6.432 Gt
– propulsia: un motor K6SZ52/105CL, licenta MAN, fabricat la ICM Resita ce dezvolta 6.150 CP; acesta antrena o elice cu pas variabil
– viteza maxima: 15 Nd
– bunker: 1.067 tone
– 5 diesel generatoare: 3 x 264 KW, 400V 50 HZ CA, 1 x 120 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 56 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 4 cranice a cate 5 t SWL fiecare



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .