Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul DROBETA 1850 – colectia marinarii.ro © – Cristian Munteanu – fotografie scanata

Cargoul DROBETA 1850 (1972-2004)

A fost construit la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii octombrie 1972.
A fost primul cargou de acest tip construit pentru flota noastra, dintr-o serie de 4, si a primit un nume simbolic: DROBETA de la numele santierului constructor, iar 1850 de la anul infiintarii acestui santier.                                                                                 A facut parte din flota Navrom – sectia IV, Galati.
Dupa 1990 a fost transferat la Romline Constanta.
La inceputul anului 1997 a fost vandut Papyrus Trading Dubai, dupa ce fusese retras “in conservare” la Constanta mai multi ani.
Numele i-a fost schimbat in ALBARAKA, pavilionul arborat fiind cel al Belize.
In martie 1998 a fost vandut Kassab A din Liban, numele fiindu-i schimbat in WASIM.
In iunie 2004 a fost vandut la fier vechi, fiind dezmembrat la Alang/India.

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 85,92 m, latime: 12,38 m, pescaj: 5,10 m
– IMO: 7311991
– Call sign: YQCH
– 1.920 tdw/ 1.907 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6TAD48, fabricat la Zaklady Urzadzen Technicznych “Zgoda” S.A. – Swietochlowice, ce dezvolta 2.250 CP.
– viteza maxima: 13,4 Nd
– bunker: 185 tone
– 3 diesel generatoare a cate 132 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare
– nave surori: TIMIS, BEGA, MEDIAS