Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SAIGON 4 (ex COZIA) pe fluviul Saigon / Vietnam, 4.05.1997 – foto: www.shipspotting.com / carimar

Cargoul COZIA (1982-2005)

A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 737, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii octombrie 1982.
Ca si in cazul altor cargouri romanesti construite in anii ’80, si aceasta serie de nave a avut de suferit de pe urma “calitatii” motoarelor produse la ICM Resita.
Aceste cargouri au fost echipate initial, cu 2 motoare, licenta MAN, produse la Resita (acelasi tip care incepuse sa echipeze cargourile de 8.850 tdw fabricate la Galati, incepand cu anul 1979), insa ambele erau cuplate la aceesi linie axiala, iar sincronizarea acestora era destul de complicata. Desi, in teorie, cele 2 motoare ar fi trebuit sa genereze un total de 12.000 CP, dupa doar cateva voiaje, la multe dintre cargourile acestei serii, era folosit un singur motor, celalt fiind donor de piese…
Din 1987 s-a facut un “upgrade” al acestui tip de cargou, inlocuindu-se bigile cu cranice si cele 2 motoare cu unul singur, ce dezvolta 8.200 CP, dar si acela produs la Resita si la fel de problematic…
Revenind la cargoul COZIA, acesta a navigat pentru Navrom pana in 1990, fiind apoi transferat in patrimoniul nou-infiintate companii – Romline Constanta, in urma procesului de reorganizare al Navrom.
In primavara anului 1993, cargoul COZIA a incarcat laminate, in portul Constanta, avand ca destinatie China.
Un voiaj care ar fi trebuit sa dureze in jur de o luna, s-a lungit la … 5 luni; la data de 31.05.1993, cargoul COZIA a ramas fara propulsie, in apropiere de Port Said, dupa ce singurul motor principal care mai functiona s-a defectat; reparatiile au fost finalizate abia in data de 10.08.1993…
Si nu au fost singurele probleme cauzate de calitatea execrabila a acestor motoare…
Odata ajuns in China, cargoul COZIA a fost arestat, destinatarul incarcaturii solicitand daune in valoare de 1 milion USD pentru marea intarziere.
Cum Romline nu dispunea de fondurile necesare scoaterii navei din arest, aceasta a ramas arestata acolo.
In martie 1994, cargoul COZIA a fost executat silit, in contul datoriilor, fiind adjudecat de catre Jin Quan din China. Numele i-a fost schimbat in JIN TIAN, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel panamez.
Dupa doar 2 ani, in 1996, convingandu-se probabil de “performantele” acestui cargou, chinezii l-au vandut Vietranschart din Vietnam.
Cargoul a intrat in reparatii capitale, numele i-a fost schimbat in SAIGON 4, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel vietnamez.
A navigat pana la sfarsitul anului 2004 cand a fost vandut la fier vechi.
A fost dezmembrat in Vietnam, incepand cu 3.01.2005.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SAIGON 4 (ex COZIA) pe fluviul Saigon / Vietnam, 4.05.1997 – foto: www.shipspotting.com / carimar

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 158,71 m, latime: 22,80 m, pescaj: 9,60 m
– IMO: 8132823
– Call Sign: YQKW
– 15.555 tdw/ 11.995 Gt
– propulsia era asigurata de 2 motoare semirapide licenta MAN, model 6L52/55A, fabricate la ICM Resita, a cate 6.000 CP fiecare / ambele motoare erau conectate la aceeasi linie axiala
– viteza maxima: 17 Nd
– bunker combustibil: 1.436 t
– 2 diesel generatoare: 1 x 640 KW, 400 V 50 HZ CA si 1 x 120 KW, 400 V 50 HZ CA
– 4 magazii / 7 guri magazii
– dotat cu 4 bigi a cate 22 t SWL fiecare
– putea lua la bord pana la 396 de containere



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights . 

Contributors