Cargoul BUZAU la reparatii in Santierul Naval Constanta, 1971 – © www.europeana.eu
Cargoul BUZAU (1961-1991)
A fost construit la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii mai 1961.
A deservit asa numita linia NAVROM LEVANT LINE. Alaturi de navele surori ARAD, PITESTI si ROMAN, transportau marfuri de “bacanie” cum ar fi: soda de rufe, damigene , sticle de lampa, parafina, cuie in ladite, obiecte sanitare, incaltaminte, etc.
Aceste marfuri aveau ca destinatie porturile Famagusta, Lattakia, Beirut, Alexandria. La intoarcere incarcau fie bumbac de la Mersin(Turcia), minereu din insula Milos, portocale in ladite de la Famagusta, bere “Stella” in lazi de carton din Alexandria sau iarba de mare din Port Said.
A fost folosit pana la jumatatea anilor ’80, fiind apoi retras la Galati.
In februarie 1990, Navrom a hotarat vanzarea a 24 de nave care nu mai corespundeau din punct de vedere tehnic; la 30.03.1990 a fost semnata o conventie cu ICE CONTRANSIMEX din Bucuresti, care urma sa se ocupe de vanzarea navelor, recomandarea fiind ca 11 dintre ele sa fie vandute in bloc la fier vechi.
Printre cele 11 nave (care ulterior au devenit 13) s-a regasit si cargoul BUZAU.
Castigatorul licitatiei organizate in 12.04.1990 a fost desemnat OG Gemi Sokum SA din Aliaga/Turcia. Pretul oferit pentru tona de fier vechi a fost cuprins intre 90-108 USD.
Cele 13 nave au fost vandute turcilor pentru aproximativ 2,7 milioane USD.
Cargoul BUZAU a fost remorcat de la Galati, cu destinatia Aliaga, unde a ajuns in aprilie 1991, fiind ulterior dezmembrat.
Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 68,71 m, latime: 10,00 m, pescaj: 3,80 m
– IMO: 5056092
– Call sign: YQSP
– 1.015 tdw/ 1.047 Gt
– propulsia era asigurata de un motor Sulzer, model 6TS29, ce dezvolta 700 CP
– viteza maxima: 9 Nd
– bunker combustibil: 106 t
– dotat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 57 KW, 230 V, CC, respectiv 1 x 24 KW, 230 V, CC
– 3 magazii, 6 bigi a cate 2 t SWL fiecare
Ultimele Comentarii