POIENARI 1 la Galati – fotografii: Cristian Gregoretti
Bacul POIENARI 1
A fost construit in anul 1985 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Galati.
Face parte din categoria asa numitelor “bacuri mici”, de 25 tone.
A fost folosit pe relatia Galati-Zaclau (ulterior 23 August, in prezent I.C. Bratianu) pentru transportul de autoturisme si persoane pana in jurul anului 2000, cand a luat locul batranului bac atelier GIURGENI.
Incepand cu anul 2000 si pana in 2019 a avut ca si resedinta pontonul bacurilor mici din punctul Trecere Bac de pe malul galatean. De acolo pleca ori de cate ori era nevoie de reparatii, in special la barjele ancorate in rada Portului Mineralier.
Se deplasa intotdeuna cu viteza foarte mica; de altfel, incepand cu anul 2016 nici nu a mai folosit propriile motoare, probabil defecte. Intotdeauna era dus de cate un impingator catre locatia in care era nevoie de prezenta sa.
Din 2019 a fost dus la sediul Navrom Shipyard din portul Docuri, Galati. A fost scos pe uscat, fiindu-i schimbate tablele. In cursul anului 2020 a continuat modernizarea sa, fiindu-i inlocuite instalatiile si motoarele (multumim pt informatii domnului Girleanu Nicolae). In prova au aparut doi mici pinteni asemanatori celor de la impingatoare. A revenit in serviciu la inceputul anului 2021.
POIENARI 1 la Galati, aprilie 2018 – foto: Cristi Cristescu
Cateva informatii despre bac:
– lungime: 24 m, latime: 10 m, pescaj maxim: 1,2 m
– MMSI: 264163101
– propulsia asigurata de catre 2 motoare diesel D120 8V, fabricate de Uzinele Timpuri Noi Bucuresti
– reductor-inversor fabricat la ICM Resita
– 2 elice pas fix
– 2 diesel-generatoare a cate 35 KW, 380 V, 50 Hz fiecare, actionate de catre 2 motoare D110, 65 CP la 1500 rpm, fabricate ex UTB Brasov
– info nava: Jan Husca, Cristian Gregoretti
POIENARI 1 la Galati, dupa modernizare, 29.04.2021 – foto: Cristian Gregoretti
Ultimele Comentarii