Bacul OLTISORU 2 la Galati – fotografii: Cristian Gregoretti
Bacul OLTISORU 2
A fost construit in anul 1984 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Galati.
Face parte din categoria asa numitelor “bacuri mari”, de 300 tone, tip catamaran.
Din 1984 si pana in prezent este folosit pe relatia Galati – I.C. Bratianu (fost 23 August, fost Zaclau) pentru transportul auto si de persoane.
Initial a fost vopsit in culorile “clasice” ale bacurilor de la Dunare: corpul era gri iar suprastructura un alb-galbui.
La inceputul anilor 2000 corpul a fost vopsit in culorile in care poate fi vazut si in prezent: corpul in portocaliu, iar cabinele in alb.
In 1999, odata cu restructurarea Navrom Galati, OLTISORU 2 ajuge in patrimoniul subsidiarei Navrom Bac srl Galati.
Pana in 2005 a functionat cu motorizarea originala: cele doua motoare aveau un zgomot specific, ce putea fi auzit de la distante mari (dimineata, devreme, cand era liniste, se auzeau din zona Galati port, aflata la 3 kilometri de punctul de trecere cu bacul).
Bacul OLTISORU 2 la Galati, 5.01.2013 – fotografii: Cristian Munteanu
In 2005 a fost modernizat la Navrom Shipyard, vechile motoare fiind inlocuite cu unele noi, moderne, tip Volvo-Penta. De asemenea au fost inlocuite si echipamentele de navigatie.
La sfarsitul lunii ianuarie 2010, OLTISORU 2 a plecat catre S.N. Braila, pentru reparatii la corp (Navrom Shipyard nu dispune de un doc plutitor atat de mare, care sa permita scoaterea acestui tip de nava). Reparatiile au durat aproape o luna, iar pe 23.02.2010, OLTISORU 2 s-a reintors la Galati, insa vopsit intr-o nuanta inchisa de rosu.
In cursul lunii martie a fost dus la sediul Navrom Shipyard, unde a fost revopsit in aceeasi culoare care se regaseste pe celelalte bacuri.
In perioada iulie-octombrie 2011 a fost detasat la Calarasi, fiind folosit la trecerea bac dintre Calarasi si Silistra.
Din octombrie 2011 s-a reintors la Galati si deserveste, in mod constant, relatia Galati – I.C. Bratianu.
Bacul OLTISORU 2 la Galati, 7.05.2018 – foto: Paul Ionescu
Cateva informatii despre bac:
– lungime: 51,6 m, latime: 20,2 m, pescaj maxim: 1,5 m
– MMSI: 264162069
– Call sign: YP2069
– propulsia originala era asigurata de catre 2 motoare MB836 Bb, licenta Maybach, fabricate de Uzinele 23 August, Bucuresti, a cate 320 CP fiecare / acestea au fost inlocuite in 2005 cu 2 motoare noi, tip Volvo-Penta (probabil a cate 300 CP fiecare)
– reductoare-inversoare licenta RENK fabricate la ICM Resita / inlocuite in 2005
– 2 elice, 4 pale fiecare, in duze
– 2 diesel-generatoare a cate 35 KW, 380 V, 50 Hz fiecare, actionate de catre 2 motoare D110, 65 CP la 1500 rpm, fabricate ex UTB Brasov / inlocuite in 2005
– info nava: Jan Husca, Cristian Gregoretti
Filmare realizata de www.FilmareAeriana.eu
Ultimele Comentarii