Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Bacul OLTISORU 1 la Braila, 2.11.2007 – foto: Cristian Gregoretti

Bacul OLTISORU 1

A fost construit in anul 1983 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Braila, devenita dupa 1991 Romnav Braila.
Face parte din categoria asa numitelor “bacuri mari”, de 300 tone, tip catamaran.
Din 1983 si pana in prezent este folosit pe relatia Braila – Smardan pentru transportul auto (in special camioane) si de persoane.
Initial a fost vopsit in culorile “clasice” ale bacurilor de la Dunare: corpul era gri iar suprastructura un alb-galbui.
Catre sfarsitul anilor ’90 corpul a fost vopsit in albastru deschis, iar cabinele in alb.
Din 2007 a fost vopsit in culorile specifice Romnav Braila – corpul in verde iar cabinele in alb.
A trecut printr-un proces de modernizare cu remotorizare in cursului anului 2013, la Braila, vechile motoare fiind inlocuite cu unele noi, tip Volvo-Penta.

Bacul OLTISORU 1 – fotografii: Cristian Munteanu

Cateva informatii despre bac:
– lungime: 51,7 m, latime: 20,2 m, pescaj maxim: 1,5 m
– MMSI: 264162478
– Call sign: YP2478
– propulsia originala era asigurata de catre 2 motoare MB836 Bb, licenta Maybach, fabricate de Uzinele 23 August, Bucuresti, a cate 320 CP fiecare / acestea au fost inlocuite in 2013 cu 2 motoare noi, tip Volvo-Penta
– reductor-inversor licenta RENK fabricat la ICM Resita / inlocuite in 2013
– 2 elice, 4 pale fiecare, in duze
– 2 diesel-generatoare a cate 35 KW, 380 V, 50 Hz fiecare, actionate de catre 2 motoare D110, 65 CP la 1500 rpm, fabricate ex UTB Brasov

– info nava: Jan Husca, Cristian Gregoretti