Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul GIURGIU 8 in parcul rece de la Chiciu Mic, 24.08.2013 – © Cristian Gregoretti

Impingatorul GIURGIU 8 (1986-2025)

A fost construit in 1986 la Santierul Naval Giurgiu, pentru Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii (romanesc si international) pana spre finalul anilor ’90.
A continuat sa fie folosit apoi pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
In 2005 i-a fost vopsit corpul in albastru deschis, aceeasi nuanta regasita pe impingatoarele ce apartin Navrom Port Service (NPS). A fost singurul impingator din serie, de la Navrom Galati, vopsit in acest fel.
Incepand cu data de 26.03.2007 a fost scos din exploatare, fiind ulterior retras in parcul rece de la Chiciu Mic.
Din 2020, impingatorul GIURGIU 8 a fost adaugat pe lista navelor scoase la vanzare de catre Navrom Galati.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul GIURGIU 8, condus in amonte de catre impingatorul ROVINARI 15, la Galati, 23.09.2021 – © Cristian Gregoretti

Pe 23.09.2021 l-am revazut din nou in zona Galati, in timp ce era adus de la Navrom Shipyard / port Docuri in amonte, de catre impingatorul ROVINARI 15. La Navrom Shipyard fusese dus pentru niste lucrari la corp.
Initial a fost legat langa un convoi de barje din rada portului mineralier, ceea ce m-a facut sa cred ca va fi trimis la fier vechi, cu destinatia Constanta.
Dupa vreo ora, a fost preluat de catre impingatorul ANINA si dus in parcul rece de la Chiciu Mic.
Apoi, in anii ce au urmat, avea sa fie adus periodic, la Navrom Shipyard Galati, pentru verificari/reparatii la corp.
Desi a ramas pe lista navelor scoase la vanzare, nu s-a aratat interesat nici un cumparator.
La data de 29.05.2025 a fost adus din parcul rece la Navrom Shipyard Galati cu autorul impingatorului MACIN. S-a mai recuperat cate ceva de pe el (din ceea ce am putut observa, cateva vinciuri), iar dupa cateva zile a fost legat in componenta unui convoi de barje cu destinatia Constanta.
Odata ajuns la Constanta, la data de 26.06.2025, a fost stationat temporar in dana Depol (multumesc pentru informatie + foto, domnului Daniel Chivu), fiind apoi mutat in dana 88 ce apartine Tomini Trading, unde a fost dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul GIURGIU 8 la capat de drum, in dana Depol, Constanta, 26.06.2025 – © Daniel Chivu

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,63 m, latime: 10,10 m, pescaj maxim: 1,75 m
– deplasament maxim: 389 t
– propulsat de doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita
– 2 elice cu pas fix, 4 pale, fabricate din otel.
– bunker combustibil: 42 t
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 70 KW, 380 V, 50 Hz CA (actionate de motoare RABA – Roman Brasov) si 1 x 35 KW, 380 v, 50 Hz CA (actionat de catre un motor D107 – Tractorul Brasov)
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca un vinci, la pupa (intre barca de salvare si vinciurile ancorelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul GIURGIU 8 in proces de dezmembrare la Tomini Trading Constanta, iulie 2025 – foto: Neagu Daniel

Impingatorul GIURGIU 8, condus in amonte de catre impingatorul ROVINARI 15, la Galati, 23.09.2021 – © Cristian Gregoretti

Actualizări pagină :

– 3.11.2025 – Cristian Gregoretti – actualizat informatiile navei si adaugat fotografia din 2025

– 26.01.2022 – Cristian Gregoretti  – Pagină creată