Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Vedeta de graniceri MAI 2218, in reparatii capitale la Shipyard ATG Giurgiu, 2009 – foto: Shipyard ATG Giurgiu

Vedeta de graniceri 51 / MAI 2218

A fost construita in anul 1982 la Santierul naval Drobeta Turnu Severin pentru Marina Graniceri, numarul de bordaj pe care l-a purtat initial fiind 51.
Au fost construite 2 astfel de nave pentru Marina Graniceri: 50 pentru Drobeta Turnu Severin si 51 pentru Giurgiu. Ambele vedete au fost construite pe baza proiectului 822, acelasi proiect pe baza caruia s-au construit vedetele dragoare ce apartin Fortelor Navale Romane.
Dupa 1990, in urma reorganizarii Marinei Graniceri, ajunge in subordinea Politiei de Frontiera, ramanand in continuare la Giurgiu.
Din 2005 i-a fost schimbat numarul de bordaj 51 cu indicativul MAI 2218.
In perioada 2008-2009 a trecut printr-o reparatie capitala la Shipyard ATG Giurgiu.
Desi recent reparata, la doar 2 ani distanta, in 2011, MAI 2218 a fost scoasa din serviciu si retrasa la Giurgiu, pe Canalul Plantelor.
In 2015 a fost vantuta la fier vechi. A fost dezmembrata la Giurgiu.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Vedeta de graniceri MAI 2218, scoasa din exploatare, pe Canalul Plantelor la Giurgiu, 20.02.2012 – foto: Ziarul Adevarul

Caracteristici nava:
– proiect 822
– corp din aluminiu
– Deplasament: 87,7 t;
– Lungime: 33,3 m, latime: 4,8 m, pescaj:0,9 m;
– Viteza maxima: 25 km/h;
– propulsie: doua motoare principale de tipul Maybach, model MB 836DB, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti, a cate 420 CP fiecare
– echipata cu doua diesel-generatore D-107, antrenate de 2 motoare a cate 65 CP fiecare
– Echipaj: 8;
– Armament: 3 mitraliere calibrul 14,5 mm cu doua tevi, L93 MR 2N;

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Vedeta de graniceri MAI 2218, dezmembrata, pe Canalul Plantelor la Giurgiu, 2015 – fotografii: Butca Vladimir Alexandru