Salanda MIDIA 8 la Sagunto/Spania, 5.12.2009 – © www.shipspotting.com / Manuel Hernandez Lafuente
Salanda MIDIA 8
A fost construita la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin, nr. de santier 31177, fiind livrata I.C.H. (Intreprinderea de Constructii Hidrotehnice) Constanta in cursul lunii ianuarie 1978.
A fost livrata purtand un indicativ in loc de nume – INC 5577.
Ulterior, acesta a fost inlocuit cu numele MIDIA 8.
A fost utilizata la diversele lucrari hidrotehnice, atat din tara (constructia portului Constanta Sud-Agigea), cat si din strainatate (construirea de noi porturi in Spania, Portugalia, Maroc, Israel, Turcia).
Dupa 1990 a ajuns in patrimoniul S.C.M. (Servicii Constructii Maritime) Constanta.
A constinuat sa fie folosita pentru lucrari hidrotehnice atat in tara, cat si in strainatate.
Din 2008 a auns in patrimoniul Santierului Naval Orsova, filiala Agigea, odata cu absorbtia S.C.M. Constanta de catre acesta.
Este activa si in prezent (2025), apartine tot Santierului Naval Orsova, filiala Agigea, doar pavilionul arborat fiind schimbat cu cel al Comore.
Caracteristicile navei:
– IMO: 8830011
– Call sign: YQWV
– 1.500 tdw / 746 Gt
– Lungime: 60.30 m, latime: 11.30 m, pescaj maxim: 3.42 m
– propulsia este asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB 836BB, a cate 320 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August, Bucuresti / acestea sunt cuplate, printr-un sistem cardanic, la cate un propulsor de tip SCHOTTEL RUDDER PROPELLER cu rotire hidraulica 360 grade, fabricatie Finlanda
– viteza maxima: 5.5 Nd
– bunker combustibil: 24 t
– dotata initial cu 2 diesel-generatoare a cate 1,8 KW, 24 V CC
– Deschiderea pt descarcare si inchiderea pt incarcare se realizeaza cu ajutorul a 2 cilindri hidraulici situati in pupa, respectiv in prova magaziei de marfa. Acesti cilindri hidraulici sunt deserviti de o instalatie hidraulica ce lucreaza la presiuni de 250 bar si este de productie finlandeza.
– Ridicarea ancorelor se face cu 1 motor diesel de 45 CP
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .


Ultimele Comentarii