MIDIA 21 la Sagunto, 10.10.2009 – foto: shipspotting.com / Manuel Hernandez Lafuente
Salanda MIDIA 21
A fost construita la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin, fiind livrata ACH Constanta in iunie 1979.
Dupa 1990, odata cu reorganizarea ACH Constanta, a ajuns in patrimoniul SERUN Constanta, apoi SCM Constanta, pentru ca, din 2008, sa ajunga in patrimoniul Santierului Naval Orsova, odata cu preluarea SCM Constanta de catre acesta.
Salandele de acest tip au fost utilizate la extinderea portului Constanta in anii ’70-’80, la contruirea de noi porturi in Spania, Portugalia, Maroc, Israel, Turcia.
In prezent (2020), MIDIA 21 este inchiriata Araz Deniz Insaat AS din Turcia si arboreaza pavilionul turcesc.
MIDIA 21 la Valencia, 22.11.2009 – foto: shipspotting.com / Manuel Hernandez Lafuente
Cateva caracteristici ale salandei:
– salanda maritima tip hidroclap
– Lungime: 60,3 m, latime: 11,30 m, pescaj: 3,42 m
– IMO: 7906758
– MMSI: 264900136
– Call Sign: YQWW
– 1.500 tdw/ 746 Gt
– propulsia: 2 motoare licenta Maybach, tip MB836BB fabricate de uzinele 23 August Bucuresti, supraalimentate, a cate 340 CP, 1500 RPM fiecare. Fiecare motor este cuplat printr-un sistem cardanic la cate un propulsor de tip SCHOTTEL RUDDER PROPELLER cu rotire hidraulica 360 grade fabricatie Finlanda.
– viteza maxima: 5,5 Nd
– Deschiderea pt descarcare si inchiderea pt incarcare se realizeaza cu ajutorul a 2 cilindri hidraulici situati in pupa respectiv in prova magaziei de marfa. Acesti cilindri hidraulici sunt deserviti de o instalatie hidraulica ce lucreaza la presiuni de 250 bar si este de productie Finlanda.
– bunker: 24 tone
– Ridicarea ancorelor se face cu un motor diesel de 45 CP de diferite tipuri (Timpuri noi,Perkins,Torpedo).
– la iesirea din santier, era prevazuta cu instalatie electrica de 24 v alimentata de la grupuri de baterii acumulatoare / Dupa intrarea in serviciu au fost dotate cu un diesel-generator tip D110-UTB Brasov 35 KWA (380V-50HZ) la 1500 RPM.
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii