Cargoul CALIMANESTI in 1985, Redi Port / India – foto: Cristian Georgescu
Cargoul CALIMANESTI (1974-2000)
A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 639, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iunie 1974.
A ajuns in patrimoniul Romline Constanta dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu luna august 1993 a fost inchiriat (contract de bare-boat) SC Johnson Junior srl Constanta, o alta “companie privata de shipping” aparuta dupa 1990. La aceeasi companie aveau sa fie inchiriate si cargourile FLORESTI si FELEAC, de acelasi tip.
A continuat sa navige sub acelasi nume si sub pavilion romanesc.
Un raport din 1996 lista cargoul CALIMANESTI ca valorand undeva intre 600.000 si 900.000 USD.
In cursul anului 1996 Romline a hotarat vanzarea mai multor nave mai vechi de 20 de ani. Printre ele s-a numarat si CALIMANESTI-ul.
Acesta a fost vandut chiar SC Johnson Junior srl. La inceputul anului 1997, numele i-a fost schimbat in AUGUSTA M, pavilionul arborat fiind cel panamez.
Ca si alte companii de acest gen, si SC Johnson Junior srl s-a imprumutat la Bancorex, pentru repararea navelor, respectiv cumpararea cargoului CALIMANESTI.
A urmat apoi “scenariul clasic” cu acumulare de datorii catre furnizori, echipaje, autoritati portuare, etc.
Cargoul AUGUSTA M a fost arestat in Suez, in prima parte a anului 1999.
Tot in 1999 a fost declansata procedura de lichidare a SC Johnson Junior, la cererea creditorilor, din cauza numeroaselor datorii acumulate catre Bancorex, Navrom, Romline, furnizori si echipaje ( Dosar 3/118/1999 , Tribunalul Constanta ).
Dosarul a fost solutionat abia la inceputul anului 2010!
S-a reusit doar recuperarea sumelor de 5.723 RON, respectiv 6.519 USD, bani care au fost apoi distribuiti membrilor echipajelor (sau urmasilor acestora) de pe cele 3 cargouri aflate in exploatarea SC Johnson Junior srl.
In urma acestei comanii a ramas pana in prezent o “gaura” la Bancorex, de 274.125 USD ( http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf ), bani care nu vor mai fi recuperati niciodata!
Revenind la cargoul AUGUSTA M, acesta a fost executat silit de catre autoritatile egiptene, fiind adjudecat la licitatia organizata in februarie 2000 de catre International Ship Traders.
Intentia noului proprietar era de a-l vinde la fier vechi.
In martie 2000 numele i-a fost scurtat in AUGUSTA, fiind remorcat cu destinatia Alang. A ajuns acolo pe 23.04.2000, fiind ulterior dezmembrat.
Cargoul AUGUSTA M (ex CALIMANESTI) arestat in Suez, 25.09.1999 – foto: Yvon Perchoc
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,86 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 7418438
– Call sign: YQDM
– 8.750 tdw/ 6.253 Gt
– propulsia: un motor fabricat la Zaklady Przemyslu Metalowego “H. Cegielski” S.A.- Poznan – licenta Sulzer, 5RD68, motor ce dezvolta 6.100 CP.
– viteza maxima: 16 Nd
– bunker: 450 tone
– 3 diesel generatoare a cate 200 KW, 400V 50 HZ CA fiecare
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5t SWL fiecare
Ultimele Comentarii