Remorcherul TIRNAVENI la Galati, 2013 – foto: Paul Ionescu
Remorcherul TIRNAVENI (1978-2025)
A fost construit la Santierul Naval Giurgiu, fiind livrat Navrom Giurgiu in cursul lunii mai 1978.
La livrare a purtat un indicativ in loc de nume – 5197.
Ultrerior acesta a fost schimbat cu numele TIRNAVENI.
A fost folosit ca remorcher de manevra la Giurgiu.
Dupa reorganizarea Companiei de Navigatie Fluviala Navrom, din 1991, a ajuns in patrimoniul Giurgiu Nav.
A continuat sa fie folosit pe sectoarele romanesti ale Dunarii pana in iunie 2014, fiind apoi retras in Bazinul Veriga, la Giurgiu.
Remorcherul TIRNAVENI in parcul rece din Bazinul Veriga, Giurgiu, 15.06.2016 – © www.binnenschifferforum.de / Reinier D
Din ianuarie 2014 a fost transferat ca “aport social” in patrimoniul SC InterAgro SRL Zimnicea. La fel ca mai toate navele “transferate” la firma “marelui patron” Ioan Niculae, nici remorcherul TIRNAVENI nu avea sa mai fie reparat/folosit vreodata.
Dupa ce a zacut ani de zile in Bazinul Veriga, la Giurgiu, alaturi de multe alte nave ce apartinusera Giurgiu Nav, din februarie 2022 a fost scos la vanzare de catre Sierra Quadrant Bucuresti, lichidatorul judiciar al Giurgiu Nav, in incercarea de mai recupera ceva din datoriile lasate in urma Giurgiu Nav.
Vanzarea urma sa se faca prin licitatie publica, pretul de pornire fiind stabilit la 549.905 RON (TVA inclus). In caz de neadjudecare, licitatiile urmau sa fie reluate, insa pornind de la acelasi pret.
Normal, nimeni nu a fost interesat de acest remorcher, ajuns o epava…
Desi listat in continuare pe pagina celor de la Sierra Quadrant ca fiind de vanzare, la acelasi pret, se pare ca remorcherul TIRNAVENI ar fi ajuns la fier vechi, fiind dezmembrat la Giurgiu in cursul lunii Octombrie 2025.
Remorcherul TIRNAVENI in bazinul Veriga, mai 2019 – foto: Andrei Oboroceanu
Cateva caracteristici ale remorcherului:
– Lungime: 33,37 m, latime: 6,3 m, pescaj maxim: 1.65 m
– ENI: 46000448
– MMSI: 264162347
– Call sign: YP2347
– Propulsia era asigurata de catre un motor SKL 6NVD48-2U, ce dezvolta 555 CP / lansarea acestuia si inversarea sensului de rotire se facea local, in sala masinilor, cu aer comprimat
– Elice pas fix, otel,in duza fixa
– 2 pene de carma actionate manual, cu trote
– dotat cu doua diesel-generatoare tip D110-UTB Brasov, a cate 35 KW, 380 V, 50 Hz, CA
– bunker combustibil: 27 t
Actualizări pagină :
– 24.11.2025 – Cristian Gregoretti – Actualizat informatiile navei si adaugat fotografie din 2016
– 2.10.2019 – Cristian Gregoretti – Pagină creată



Ultimele Comentarii