La 17 iunie 1969, ora 10:00, remorcherul FILIASI, care transporta cu slepul materiale spre platforma plutitoare autoridicatoare ce servea la constructia podului fix destinat lucrarilor de inchidere a Dunarii la barajul in constructie Portile de Fier I, s-a scufundat datorita unei manevre incorecte de navigatie a comandatului si curentilor puternici.
Cercetarile au stabilit ca slepul s-a lovit de ultima travee a podului fix, iar remorcherul, din cauza curentilor din zona, s-a rasturnat.
In urma accidentului au murit comandantul, 5 marinari si o fetita care era la bordul navei in plimbare cu comandantul (alte surse afirma ca au fost doar 5 victime).
Cateva caracteristici ale remorcherului:
– construit in 1960 la Santierul Naval Oltenita
– lungime: 47,70 m, latime: 7,80 m, pescaj: 1,60 m
– propulsia: 2 motoare SKL-6NVD-48 a cate 500 CP fiecare
– sursa foto: binnenschifferforum.de / danubenews
Ultimele Comentarii