Petrolierul NORDANVIND (ex BERCA) la Willemstad/Antilele Olandeze, 30.01.2008 – foto: www.shipspotting.com / Cees Bustraan
Petrolierul BERCA
Constructia sa (numar de santier 825) a inceput la Santierul Naval Galati la data de 5.01.1989. A fost lansat la apa la data de 16.03.1990.
Petrolierul urma sa intre in patrimoniul Navrom, sau mai bine zis, al Petromin Constanta, aparuta in urma reorganizarii Navrom din 1990.
In cursul anilor ’90, Petromin a renuntat la comanda …. de fapt, la comenzi, din lipsa fondurilor necesare pentru plata finalizarii constructiilor; la Santierul Naval Galati se mai aflau, in diverse stadii de constructie, si alte 3 petroliere de acelasi tip.
Astfel, santierul galatean a ramas cu cele 4 petroliere pe stoc. Aflate in diverse stadii ale constructiei, acestea au fost trase cate doua, in dana dubla, ceva mai jos de Santierul Naval, cam in zona Bazinului Nou, Galati. Puteau fi vazute din oras, de la mare distanta, fiind cele mai mari nave construite in acea vreme de catre santierul galatean.
Cele 4 petroliere au fost finalizate si vandute in perioada 2000-2002. Nici unul nu a mai apucat sa navigheze sub pavilion romanesc.
Astfel, petrolierul BERCA a fost finalizat in cursul lunii martie 2001, fiind vandut grecilor de la Magnus Carrier. La plecarea din santier, numele i-a fost schimbat in DUKE, pavilionul arborat fiind cel maltez.
Din aprilie 2002 operarea sa a revenit Meridian Marine Mgmt ltd / Marea Britanie, la care aveau sa ajunga si celelalte 3 petroliere finalizate intre anii 2000-2002: BOGDANESTI, CALINESTI si DIAMANT.
Numele i-a fost schimbat in NORDANVIND, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel al Hong Kong.
Din august 2004 i-a fost schimbat pavilionul cu cel al Venezuela.
Petrolierul ZHONG GANG DALIAN (ex BERCA) la Ningbo/China, 25.11.2017 – foto: www.shipspotting.com / foggy
La inceputul anului 2010 a fost vandut in China. In anii care au urmat a trecut pe la diversi proprietari din China, purtand urmatoarele nume:
– HAI CHANG YOU 8 (01.2010 – 10.2010)
– HAICHANG DALIAN (10.2010 – 06.2015)
– ZHONG GANG DALIAN (06.2015 – 07.2023)
– SHAN GANG RONG HE (07.2023 – 07.2024)
– AS CALCUTTA (07.2024 – prezent)
Este activ si in prezent (august 2025), pavilionul arborat fiind cel panamez.
Petrolierul AS CALCUTTA (ex BERCA) in 2024 – foto: www.marinetraffic.com / Andy Ru
Cateva caracteristici ale petrolierului:
– Lungime: 188,96 m, latime: 28 m, pescaj: 12 m
– dublu corp
– IMO: 9037123
– 38.752 tdw / 24.252 Gt
– propulsat de un motor fabricat la AO Bryanskiy Mashinostroitelnyy Zavod (BMZ) – Bryansk , licenta B&W, model 6DKRN60/195, motor ce dezvolta 11.400 CP.
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker combustibil: 1.153 tone
– 6 diesel generatoare: 4 x 640 KW, 400V 50 HZ CA , 1 x 120 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 56 KW, 400V 50 HZ CA
– dispune de 15 tancuri care pot stoca in total 42.759 metri cubi petrol
– incarcarea/descarcarea se facea cu ajutorul a 3 pompe cu un debit de 700 metri cubi/ora
– echipat cu 2 bigi a cate 10 t SWL fiecare
– nave surori: BUSTENARI, BUCSANI, BRAZI, CIMPINA, TICLENI, IANCA, NAVODARI, ARGES, CALINESTI, BOGDANESTI, DIAMANT
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii