Pescadorul MURES, anii ’70 – foto: Cristian Munteanu
A fost construit la VEB Volkswerft Stralsund (RDG), numar de santier 306, fiind livrat Intreprinderii de Pescuit Oceanic Tulcea in cursul lunii decembrie 1970.
A fost prima nava de acest tip livrata Romaniei, dintr-o serie de 8 nave pescador tip Atlantic 2, care au existat in patrimoniul IPO Tulcea, toate construite in RDG intre anii 1970 si 1972.
A fost folosit atat in zona Africii de Sud-Vest, cat si pe coasta Angliei.
Pescadorul MURES pe costa Angliei, 20 iulie 1990 – foto: Shetland Museum
S-a intors in tara in 1991, dupa ce in perioada 1990-1991 activase pe coasta Angliei la congelat. A fost dus la Midia, unde a ramas pana in 1993, cand a fost vandut la fier vechi.
A fost remorcat cu destinatia Aliaga, unde a ajuns pe 19 mai 1993, fiind ulterior dezmembrat.
Cateva caracteristici ale pescadorului:
– Lungime: 82 m, latime: 13,62 m, pescaj: 5,20 m
– IMO: 7042174
– 1.138 tdw / 2.173 Gt
– propulsia: 2 motoare SKL, model 8NVD48A-2U, fabricate la Magdeburg, ce dezvoltau cate 1.160 CP fiecare
– viteza maxima: 13.5 Nd
– viteza de traulare: 4-4.5 Nd
– bunker: 612 tone
– 4 diesel generatoare: 2 x 336 KW, 390V 50 HZ CA si 2 x 256 KW, 390V 50 HZ CA
– nr. magazii frigorifice: 2
– instalatia de incarcare: 4 bigi a cate 3 t SWL fiecare
Pescadorul MURES – foto: colectia www.marinarii.ro/ Cristian Munteanu
Pagină actualizata 03 mai 2020 – introdus nave surori – Cristian Munteanu.
Autor pagină – Cristian Gregoretti.
Ultimele Comentarii