Nava LEBADA 2 la Constanta, in anii ’80 – fotografie dintr-un calendar Petromar, colectia Paul Ionescu
Nava de aprovizionare a platformelor de foraj marin LEBADA 2
A fost construita la Santierul Naval Braila, numar de santier 1199, fiind livrata Petromar Constanta in cursul lunii iulie 1982.
Desi facea parte din aceeasi clasa cu navele de aprovizionare BOLDESTI, OCNITA si LEBADA 1, existau niste diferente constructive: astfel, la LEBADA 2, acele cosuri inalte, din spatele cabinelor, au fost inlocuite de niste cosuri mai mici, localizate mai spre pupa.
In plus, LEBADA 2 avea instalata o sonda, intre cabine si cosuri, folosita pentru prospectiuni: facea foraje pentru analizarea fundului marii, inainte de a aseza platforma de foraj marin pe picioare (multumim pentru informatie domnului Remus Badulescu).
A participat in cursul anilor ’80, alaturi de navele surori BOLDESTI, OCNITA si LEBADA 1, la remorcajul si punerea pe pozitie a noilor platforme de foraj construite la Galati.
In 2006 a fost scoasa la vanzare, alaturi de celelalte nave de aprovizionare de care Petromar incerca sa scape.
La licitatia organizata la data de 20.04.2006 de catre SC Navexim SA Galati, pretul de pornire pentru LEBADA 2 fusese stabilit la 150.000 USD (pret de fier vechi).
Nava a fost cumparata de catre armatorul egiptean NSICO (National Shipping Investment Company).
Redam in continuare cateva informatii oferite de catre domnul Gigi Vasiliu, caruia ii multumim:
“M-am ocupat nemijlocit de repunerea in stare de functionare si s-au facut adevarate miracole, dupa ce nava statuse cativa ani buni la cheremul hotilor de cupru si fier vechi, fara electromotoare, TPD, generatoare,
cu un principal lipsa si al doilea demontat si imprastiat prin masina inundata cu apa de mare pana la brau.
A plecat din Constanta in regim de functionalitate 100% cu Clasa IACS si pavilion de complezenta, sub numele de MEDSTAR 1, la 5 septembrie 2006, cu echipaj egiptean si cu motoristul roman Visoiu, pe post de instructor.
Pana in 2015 era in activitate in zone de foraj din toata lumea.”
Ultimul pavilion arborat a fost cel al Comore.
Nu exista informatii sau fotografii care sa ateste ca nava ar mai fi activa in prezent (2023).
Nava MEDSTAR 1 (ex LEBADA 2) in Suez, 26.12.2012 – www.shipspotting.com / fathalla68
Caracteristicile navei:
– lungime: 50,88 m, latime: 10,98 m, pescaj maxim: 4 m
– deplasament maxim: 1.474 t
– IMO: 7906186
– Call sign: YQFD
– propulsia: 2 motoare licenta Sulzer, model 6LDSR-28J, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare RENK, licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– viteza maxima: 12 Nd
– bunker combustibil: 251 t
– 2 diesel-generatoare a cate 140 KW, 400 V, 50 Hz
– informatii nava: Cristian Gregoretti, Gigi Vasiliu, Remus Badulescu
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The pictures taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii