Mineralierul VIDRARU – colectia marinarii.ro © – Cristian Munteanu – fotografie scanata
Mineralierul VIDRARU (1976-1999)
A fost construit la Santierul Naval “Georgi Dimitrov” Varna, numar de santier 118, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii noiembrie 1976.
A navigat petru Navrom Constanta pana in iunie 1990 cand a fost transferat in patrimoniul nou infiintatei companii, Petromin Constanta.
Pe data de 5 noiembrie 1991, Petromin s-a asociat cu grecii de la Gourdomichalis Maritime. Astfel a luat nastere Gromar Shipping Cipru. Si in acest caz au fost infiintate companii detinatoare de unica nava in Cipru.
VIDRARU avea sa fie transferat la o astfel de companie, cu care Gromar Shipping a incheiat un contract de bare-boat pentru 5 ani, cu posibilitatea reinnoirii acestuia. Transferul s-a realizat la inceputul anului 1992, numele mineralierului a fost schimbat in KAVO MANGALIA, pavilionul arborat fiind cel cipriot.
In aprilie 1992, Gromar Shipping a contractat un credit de 12 milioane USD de la ABN Amro Bank, credit ce urma sa fie folosit pentru reparatii si modernizari la cele 4 nave cu care Petromin intrase in aceasta combinatie.
Reparatiile s-au efectuat la santiere din Grecia, ulterior grecii argumentand ca s-ar fi cheltuit pana la 17 milioane de dolari, cheltuieli nerecunoscute de Petromin.
Spre deosebire de alte cazuri, creditul a fost restituit in intregime bancii creditoare.
La inceputul anului 1997, la implinirea celor 5 ani de contract, Petromin a decis sa retraga navele, fara a mai prelungi contractul.
In ianuarie 1997, mineralierul KAVO MANGALIA a fost adus la Agigea, fiind trecut “in conservare”. Incepand cu iulie 1998 a revenit la vechiul nume, VIDRARU, si la pavilionul romanesc, insa a ramas nefolosit.
Mineralierul VIDRARU a fost vandut la licitatia organizata pe 14.10.1998, fiind adjudecat de catre turcii de la Oge Gemi pentru 323.790 USD. La aceeasi licitatie, turcii si-au adjudecat si nava sora – LOTRU.
A fost remorcat la inceputul lunii ianuarie 1999 cu destinatia Aliaga/Turcia, unde a ajuns pe 29.01.1999. Ulterior a fost dezmembrat.
Cargoul SADU, alaturi de mineralierul VIDRARU in Santierul Naval Constanta – foto: www.comunismulinromania.ro
Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 185,21 m, latime: 22,80 m, pescaj: 10,23 m
– IMO: 7607584
– Call sign: YQDI
– 24.850 tdw/ 15.856 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RND76, fabricat la H. Cegielski/Poznan, ce dezvolta 12.200 CP
– viteza maxima: 16,9 Nd
– bunker: 1.514 tone
– 3 diesel generatoare a cate 504 KW, 400V 50 HZ CA
– nr. magazii: 7; nr. guri magazii: 7
– echipat la pupa cu o macara de 5t SWL
Ultimele Comentarii