Mineralierul TOMIS, noiembrie 1975 – foto: www.magazin-nautic.ro
Mineralierul TOMIS (1975-1999)
A fost construit la Santierul Naval Constanta, numar de santier 371, fiind livrat Navrom Constanta in iunie 1975.
A fost prima nava de mare tonaj construita in Romania.
In iunie 1990 a fost transferat in patrimoniul nou infiintatei companii, Petromin Constanta.
Considerat prea vechi pentru a fi folosit in asocierea cu AS Klaveness Chartering Oslo, a continuat sa fie operat direct de catre Petromin.
A fost vandut in august 1995 Demo Shipping din Cipru. Numele i-a fost schimbat in S.K. JUNIOR, pavilionul arborat fiind cel cipriot.
Operarea sa a revenit Kasmas Brothers din Cipru.
A navigat pana la inceputul anului 1999, cand a fost vandut la fier vechi. A ajuns la Alang/India pe 7.02.1999, fiind ulterior dezmembrat.
Mineralierul TOMIS – Scanare fotografie alb negru tiparita – colectia marinarii.ro © – Cristian Munteanu
Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 219,81 m, latime: 32,18 m, pescaj: 12,40 m
– IMO: 7517375
– Call sign: YQDT
– 54.615 tdw/ 32.100 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RND90, fabricat la Zaklady Przemyslu Metalowego “H. Cegielski” S.A.- Poznan, ce dezvolta 17.400 CP.
– viteza maxima: 16,3 Nd
– bunker: 3.629 tone
– 3 diesel generatoare a cate 504 KW, 400 V 50 HZ CA
– nr. magazii: 7; nr. guri magazii: 10
– echipat la pupa cu 2 bigi a cate 5t SWL fiecare
Ultimele Comentarii